۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
کشف ۲۸۵۰ لوازم آشپزخانه قاچاق از فرانسه و چین در تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبر داد

کشف ۲۸۵۰ لوازم آشپزخانه قاچاق از فرانسه و چین در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۲ هزار قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۳ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

به گزارش بازار، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده کهریزک شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در کهریزک تخلیه و دپو شده است که این کالاها توسط خودروهای شوتی از جنوب کشور توسط وانت به این مکان منتقل و به بازار ارسال می‌شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: مامورین این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است.

افشاری بیان کرد: در این محل مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع لوازم آشپزخانه خارجی وجود داشت که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و این کالاها فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی هستند.

این مقام انتظامی گفت: کالاها شامل تعداد ۲۸۵۰ عدد انواع لوازم آشپزخانه ساخت کشورهای چین و فرانسه بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، گفت: با سرمایه‌گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید.

کد خبر: ۲۷۴٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha