۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
میزان دستمزد زندانیان افزایش یافت| تدوین طرح حرفه‌آموزی زندانیان
معاون اول قوه قضائیه:

میزان دستمزد زندانیان افزایش یافت| تدوین طرح حرفه‌آموزی زندانیان

معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر بتوانیم براساس یک برنامه دقیق و منسجم، سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اشتغال زندانیان را افزایش دهیم، به موفقیت زیادی در عرصه اشتغال زندانیان دست پیدا خواهیم کرد.

به گزارش بازار، ‌آیین افتتاح کارخانه تولید دوچرخه در زندان قرلحصار، صبح امروز (۲ اسفندماه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق، معاون اول قوه قضاییه، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها، مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون کشور و حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز و حشمت الله حیات الغیب، مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در این برنامه گفت: بر اساس آموزه‌های دینی، هدف اصلی زندان‌ها در کشور، عبارت است از اینکه زندانیان را باز اجتماعی و بازپروری کرده و به آغوش جامعه بازگردانند.

وی با اشاره به روند اشتغال آفرینی و حرفه آموزی زندانیان افزود: اگر زندانی بعد از آزادی بتواند کارآفرین و شاغل شود، نرخ بازگشت زندانیان به زندان به حداقل می‌رسد و در آن زمان است که ما موفق عمل کرده‌ایم.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: بر اساس سند تحول و تعالی قوه قضاییه، حرفه آموزی و اشتغال زندانیان نیاز به برنامه مدون علمی و عملیاتی دارد که بنیاد تعاون و سازمان زندان‌ها این کار را انجام می‌دهند.

مصدق با تاکید بر ضرورت افزایش اشتغال زندانیان گفت: برای تعیین دستمزد زندانیان جلسات زیادی برگزار شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد، میزان دستمزد زندانیان افزایش یافته است.

وی افزود: اگر بتوانیم بر اساس یک برنامه دقیق و منسجم، سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اشتغال زندانیان را افزایش دهیم، به موفقیت زیادی در عرصه اشتغال زندانیان دست پیدا خواهیم کرد که البته همکاران سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون در این مسیر در حال حرکت هستند.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: امیدواریم برنامه مدونی در زمینه اشتغال زندانیان، برای سال آینده تدوین و از فرودین ماه اجرایی شود و هر سه ماه یکبار پس از اجرا، آسیب شناسی شود تا شاخص‌های موفقیت در این زمینه افزایش یابد.

مصدق گفت: بر اساس آموزه‌های دینی، مسیر درستی در عرصه اشتغال زندانیان در حال طی شدن است که نیاز به اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه به مردم وجود دارد.

وی گفت: اطلاع‌رسانی قطعا به اعتمادسازی و جلب مشارکت مردم و خیران در حوزه اشتغال زندانیان کمک می‌کند. بازدید دوره‌ای اصحاب رسانه از اقدامات بنیاد تعاون و سازمان زندان‌ها، مهم است و موجب انعکاس کارهای انجام گرفته در این حوزه می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: انتظار می‌رود در سال آینده طرح تحولی جهشی در اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان مدون شود.

کد خبر: ۲۷۴٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha