۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در تهران برگزار می‌شود

هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در تهران برگزار می‌شود

هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با حضور وزیر نفت و معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه به عنوان رؤسای این کمیسیون، اسفندماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش بازار، همکاری‌های ایران و روسیه در سال‌های اخیر با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد دو کشور توسعه یافته است. بر این اساس، کمیسیون مشترک اقتصادی با هدف توسعه همکاری‌ها بین ایران و روسیه تشکیل شد که تاکنون ۱۶ اجلاس کمیسیون مشترک در دو کشور برگزار شده و به‌منظور گسترش روابط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با فدراسیون روسیه در تمام حوزه‌ها از جمله انرژی، مالی و بانکی، علمی و فناوری، حمل‌ونقل، کشاورزی و ... هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور اسفندماه امسال به میزبانی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

در این اجلاس، کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف اقتصادی دو کشور در قالب ۲۰ کارگروه به بررسی راهکارهای توسعه همکاری می‌پردازند و با رفع چالش‌های موجود، نسبت به تدوین سند یادداشت تفاهم همکاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور اقدام خواهند کرد.

این سند در روز پایانی اجلاس توسط جواد اوجی، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه که رؤسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز هستند، امضا خواهد شد.

مهم‌ترین محورهای مورد بررسی در این اجلاس در بخش‌های مختلفی شامل توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، نفت و گاز، مالی و بانکی، حمل‌ونقل و لجستیک، گمرک، صنعت و معدن، کشاورزی، آب و برق، علم و فناوری، محیط زیست، سلامت و بهداشت است، همچنین پس از طی تشریفات لازم و به همراه سند اصلی اجلاس، تعدادی اسناد تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، حمل‌ونقل، استاندارد و مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی بین مقام‌های دو کشور امضا خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۴٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha