۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
۵.۵ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه شمال شرق منتقل شد
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق:

۵.۵ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه شمال شرق منتقل شد

شاهرود- جبار زاده، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق گفت: طی ۹ ماهه سال جاری بیش از پنج و نیم میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی اعم از بنزین، نفت گاز، نفت سفید و نفت جت منتقل شد

رضا جبار زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، تصریح کرد: مهمترین ماموریت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق، انتقال ایمن و پایدار فرآورده‌های نفتی به پنج استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، سمنان و بخشی از گلستان است.

وی گفت: طی ۹ ماهه سال جاری بیش از پنج و نیم میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی اعم از بنزین، نفت گاز، نفت سفید و نفت جت از طریق خطوط لوله در این منطقه رسید شده و برای مصرف استان‌های حوزه استحفاظی منطقه شمال‌شرق تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شده است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق بیان کرد: از فروردین تا پایان آذر ۱۴۰۲ بیش از پنج و نیم میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی اعم از بنزین ، نفت گاز و نفت سفید در حوزه عملکردی این منطقه توسط خطوط لوله انتقال یافته است.

جبار زاده ادامه داد: تقریبا ۳۸میلیون لیتر سوخت جت هم در همین بازه زمانی توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق انتقال یافته است.مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با اشاره به اهمیت سوخت رسانی به نیروگاه‌های موجود در حوزه استحفاظ عملکرد این منطقه خاطر نشان کرد: این بازه زمانی در نیروگاه‌ خیام نیشابور بیش از ۲۵۶ میلیون لیتر، نیروگاه شهید بسطامی شاهرود حدود ۷۹میلیون لیتر و نیروگاه شهید باکری سمنان ۹۰ میلیون لیتر رسید داشته‌ایم.

وی نبود مناطق سخت‌گذر را یکی از اصلی‌ترین مزیت این منطقه برشمرد و خاطر نشان کرد: همه تاسیسات و مراکز انتقال فراورده‌ها در منطقه شمال‌شرق به استثنای مرکز انتقال نفت امام‌تقی در داخل شهرها مستقر است و این امر سهولت دسترسی به امکانات و مسائل تدارکاتی داخل شهرها را فراهم می‌کند.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق دوازده‌گانه خطوط لوله یاد کرد و افزود: طول خط لوله انتقال فراورده‌های نفتی این منطقه بالغ بر یک هزار کیلومتر است و در این گستره با ۷ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در امر سوخت‌رسانی در ارتباط و تعامل هستیم.

جبار زاده افزود: دو مرکز سمنان و سبزوار به عنوان حساس‌ترین مراکز انتقال نفت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق به شمار می‌آیند که درصدد برقی کردن مراکز یاد شده هستیم، به همین منظور بر اساس مطالعات صورت گرفته، کارهای مقدماتی انجام و الکتروموتورها نصب شده‌اند.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با اشاره به اهمیت کار پایش خطوط لوله بیان کرد: وجود خط‌بان‌ها و اشراف کامل آنان روی خطوط انتقال نفت و فراورده‌های نفتی و همینطور پایش مستمر و روزانه که توسط آنان انجام می‌شود، ضریب امنیت خطوط انتقال را بالا برده و ضمن جلوگیری از بروز حوادث در رفع آسیب‌پذیری خطوط نیز موثر است.

جبار زاده ادامه داد: بیشتر از ده سال است که خطوط لوله منطقه شمال‌شرق ازسوی خط‌بان‌ها رصد و پایش می‌شود، اغلب خط‌بان‌ها بسیجیان و افراد روستاها و شهرهای همجوار هستند که مدام در طول روز از اوضاع کلی خطوط گزارش ارائه می‌کنند. همچنین گشت‌های حراستی نیز در کنار خط بان‌ها در طول خطوط فعال هستند و مناطق تحت پوشش را به لحاظ امنیتی محافظت می‌کنند.

کد خبر: ۲۷۴٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha