۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری و روستایی کردستان به ۱۰۰ درصد رسید
مدیر عامل شرکت گاز کردستان:

ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری و روستایی کردستان به ۱۰۰ درصد رسید

سنندج – فعله گری، مدیرعامل شرکت گاز کردستان از رسیدن ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری و روستایی این استان به ۱۰۰ درصد خبر داد.

احمد فعله گری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی در استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته تمامی مناطق شهری کردستان گازدار شده و امسال نیز تمامی مناطق روستایی در استان از این نعمت بهره مند شدند.

وی به گازرسانی به ۱۶۵۰ روستای استان کردستان اشاره کرد و گفت: در گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری ۱۱۹ پروژه با اعتبار بالغ بر هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در استان کردستان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به پایان عملیات گازرسانی در این استان، یادآور شد: هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت کل استان به ۱۰۰ درصد رسیده و جشن پایان گازرسانی اعلام شدو

وی به سبز شدن استان کردستان اشاره کرد و گفت: در حالی استان کردستان به یکی از اولین استان های سبز کشور تبدیل شده که وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی این منطقه از کشور بسیار ویژه بوده ولی این مهم به سرانجام رسید.

فعله گری در ادامه به تامین گاز برای صنایع در استان کردستان هم اشاره نمود و بیان کرد: با اهمیت دادن به تامین پایدار سوخت واحدهای تولیدی و صنعتی تعداد واحدهای صنعتی گازدار به بیش از دو هزار و ۷۰۳ مورد افزایش یافته است .

وی در مورد شبکه های اجراء شده در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان هم عنوان کرد: میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر می باشد که بیشترین حجم این شبکه گذاری ها در روستاهای استان اجراء شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: تعداد مشترکین استان کردستان ۶۲۷ هزار مورد می باشند که پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان از مرز ۶۳۰ هزار مورد نیز عبور کند.

وی بیان کرد: شرکت گاز استان کردستان در راستای اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها گام های بسیار مفیدی برداشته است و با بهینه سازی ۵۸۴ مشترک دارای سیستم حرارت مرکزی و تعداد دو هزار و ۲۸ واحد موتورخانه و هزینه کرد ۱۰۸ میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال نسبت به بهینه سازی یک میلیون و ۱۴ هزار متر مربع فضای گرمایشی اقدام نموده است.

کد خبر: ۲۷۴٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha