۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
احتمال تمدید مهلت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به نهادهای حمایتی
معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد

احتمال تمدید مهلت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به نهادهای حمایتی

معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: احتمال تمدید ۲ تا ۳ ماهه اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه به نهادهای حمایتی موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه وجود دارد.

به گزارش بازار، سید علی روحانی در نشست رسیدگی به مسایل جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ درباره تسهیلات اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه به نهادهای حمایتی، افزود: هر چند احتمال تمدید مهلت وجود دارد، اما بانک‌ها و نهادهای حمایتی با توجه به مهلت اولیه اعطای این تسهیلات که تا پایان امسال است، سعی کنند پرونده‌ها را تشکیل داده و تخصیص‌ها را انجام دهند.

وی اضافه کرد: علت تشکیل این جلسه، بررسی وضعیت روند اعطای تسهیلات جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸، ارزیابی مشکلات و رفع موانع است.

معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد با انتقاد از عملکرد پایین برخی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ گفت: به جز بانک پارسیان که با بنیاد برکت تعامل داشت، اغلب بانک‌ها از برنامه، عقب هستند.

روحانی با اشاره به اینکه میانگین پرداخت تسهیلات جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ کمتر از هفت درصد است، افزود: زمانی که یک بانک، در خصوص اعطای تسهیلات عملکرد صفر دارد، یعنی کار را رها کرده که بانک مرکزی باید به آن رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه بانک‌هایی که رقم اختصاصی پایینی دارند باید خود را به مصوبات ابلاغی برسانند، ادامه داد: همچنین باید برای بانک‌های قرض‌الحسنه در موضوع اعطای تسهیلات، تدبیری اندیشیده شود.

معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد همچنین با اشاره به عملکرد نهادهای حمایتی در این بخش، گفت: باید ارزیابی نهادهای حمایتی در سال جاری را در عملکرد سال آتی، لحاظ کنیم.

روحانی با انتقاد از ضعف برخی نهادهای حمایتی در تخصیص این تسهیلات، تاکید کرد: استان‌ها باید، آن دسته از نهادهای حمایتی که در پرداخت تسهیلات جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ عملکرد بهتری دارند را در اولویت تخصیص منابع قرار دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت زمان، نهادهای حمایتی کار تشکیل پرونده‌ها را سریع‌تر پیگیری کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

روحانی با بیان اینکه علت پایین بودن رقم اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ دیر ابلاغ شدن مصوبه است، اظهار داشت: در مورد بانک‌هایی که کمتر از هفت درصد به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ عمل کرده‌اند، بانک مرکزی رسیدگی خواهد کرد و هر کمکی را که لازم باشد وزارت اقتصاد ارایه خواهد کرد.

کد خبر: ۲۷۴٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha