۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
کاهش مصرف انرژی بخش های صنعتی؛ در گروی نوسازی در صنایع| تمرکز ما بر احداث شهرک های نیروگاهی است
معاون وزیر مطرح کرد؛

کاهش مصرف انرژی بخش های صنعتی؛ در گروی نوسازی در صنایع| تمرکز ما بر احداث شهرک های نیروگاهی است

مقیمی معاون وزیر و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با تاکید بر نوسازی در صنایع در راستای کاهش مصرف انرژی گفت: در راستای تحقق این امر، تمرکز ما بر احداث شهرک های نیروگاهی در کشور است.

بازار؛ گروه صنعت: فرشاد مقیمی معاون وزیر و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در همایش بیست و یکمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی با اشاره به اتفاقات مهمی که در سال جاری توسط صنعتگران رقم خورده گفت: در سازمان روی یکسری محورهای صنعتی از جمله احیای واحدهای غیر فعال تمرکز کرده ایم و به این ترتیب از ابتدای سال ۱۳۰۱ واحد به چرخه تولید برگشته است.
مقیمی افزود: به این ترتیب در سال جاری با این میزان فعال سازی واحدهای صنعتی غیر فعال، برای حدود ۲۶هزار نفر اشتغال زایی برای کشور داشته است.

بهره برداری از ۲۱۴۳ واحد جدید صنعتی در کشور

این مقام مسیول همچنین گفت: با توجه به قرار داشتن در سال رونق تولید، همواره رشد تولید یکی از برنامه های اصلی ما است و ۲۵۰۰واحد تولید موجب رشد تولید شده اند و بیش از یازده هزار افزایش اشتغال هم از این مسیر رقم خورده است.
وی افزود: ضمن اینکه در حوزه بهره برداری از واحدهای جدید در نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی بالغ بر ۲۱۴۳طرح جدید به بهره برداری رسیده است.

ضرورت نوسازی واحدهای صنعتی

مقیمی با تاکید بر اینکه نیاز به نوسازی در صنایع وجود دارد گفت: امروز مسایل مختلفی از جمله ناترازی ها در بحث انرژی داریم و دستاورد نوسازی صنایع این است که میزان سهم انرژی در صنعت را به حداقل برسانیم. همچنین کاهش مصرف انرژی تاثیر زیادی در کاهش آلاینده کننده ها می تواند داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر از طریق نوسازی و به سازی در بخش صنعت می توان زمینه رقابت پذیری را فراهم کرد.

مقیمی افزود: به این ترتیب در بحث تامین انرژی تاکید بر این است که شرایط سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی مهیا شود و لذا روی شهرک های نیروگاهی متمرکز شده ایم و زیرساختهای احداث و راه اندازی شهرک های نیروگاهی اماده است

کد خبر: ۲۷۴٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرا ایمن صنعت پردیس IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      0 0
      قطعا بحث تامین انرژی و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی بسیار مهم است و الزاما باید به شهرک های نیروگاهی متمرکز شویم و زیرساخت های لازم را احداث و راه اندازی نماییم . امیدواریم در دولت این مقوله به جدیت دنبال شود زیرا در حال حاضر با کمبود انرژی مواجه هستیم که این کسری تولید هر ساله افزایش میابد