۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی از فردا اجرایی می شود
مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای اساسی:

طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی از فردا اجرایی می شود

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید براینکه کالاهای اساسی مورد نیاز کشور تامین است گفت: بخشنامه اجرای طرح تشدید نظارت برکالاهای اساسی سال ۱۴۰۳ ابلاغ شده و از یکم اسفندماه اجرایی می شود.

به گزارش بازار، مسعود امرالهی امروز (دوشنبه) با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی نخواهیم داشت، افزود: تمامی کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: امسال با توجه به دستور دولت مبنی بر بازرسی تخصصی بازار، ابلاغی را برای مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صادر کرد که نظارت بر تامین کالا توسط وزارت جهاد کشاورزی و نظارت بر توزیع کالاها و صنوف و مغازه‌های سطح شهر برعهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود.

وی اضافه کرد: البته این اقدام با همکاری گشت های مشترک از سوی دستگاه های مذکور ایجاد شده است.

امرالهی گفت: امروز ابلاغیه آغاز طرح نظارتی برکالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم از امروز آغاز و تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از آنجایی که تامین کالا و نظارت و بازرسی و رصد بازار برعهده وزارت جهاد کشاورزی است سرکشی از مراکز تولیدی، پرورشی، انبارها، تولیدکنندگان عمده، مرغداری ها و کشتارگاه ها و سردخانه ها در دستور کار است و این کار شروع شده است.

وی با بیان اینکه ما درتمامی شهرستان ها، مراکز استان ها تیم های نظارتی فعال داریم گفت: در بحث نظارت هوشمند و رصد سامانه ها همچون سامانه جامع انبارها، سامانه جامع تجارت و سامانه بازرسی و نظارت در کنار این سامانه ها بازرسی میدانی را خواهیم داشت.

امرالهی با اشاره به اینکه با کمک تولیدکنندگان امسال بازار خوبی خواهیم داشت تصریح کرد: امسال با کمک سایر دستگاه های نظارتی در حوزه گران فروشی، عدم رعایت حقوق مصرف کننده، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات رصد و بازرسی انجام می دهیم و با برخورد با گران فروشان بازار را کنترل خواهیم کرد.

وی درباره عرضه خرما ماه مبارک رمضان گفت: خرما با قیمت تنظیم بازار در مراکز و فروشگاه های سطح شهرها عرضه می شود البته هنوز قیمت مصوب این کالا مشخص نشده اما بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۴٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha