۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
قیمت آهن در آستانه انتخابات

قیمت آهن در آستانه انتخابات

روز گذشته شاهد اوج‌گیری مجددا نرخ دلار تا کانال ۵۷ هزار تومان بودیم و این درحالی است که علاوه‌بر سایر بازارهای مالی و کالایی، قیمت آهن آلات نیز در برخی حوزه‌ها رو به افزایش بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، گزارش‌ها حاکی است قیمت روز آهن آلات روز یکشنبه همسو با سیر صعودی دلار در غالب مبادی فروش به ویژه در قیمت میلگرد، تیرآهن و ورق سیاه افزایش یافتند و در برخی حوزه‌ها هم ثبات قیمت مشاهده شد.

قیمت دلار که در دو هفته گذشته در کانال ۵۵ هزار تومانی ثابت مانده بود چند روزی است مجددا سیر صعودی داشته و دیروز وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد و در بازار آزاد تا ۵۷.۵۰۰ تومان هم بالا رفت اما در پایان روز با توقف در کانال ۵۷ هزار تومان هر دلار ۵۷ هزار و ۵۰ تومان مبادله شد.

با توجه به شرایط فعلی احتمال دارد قیمت دلار کانال ۵۸ هزار تومانی را مجددا لمس کند و تا پیش از انتخابات تا کانال ۵۶ هزار تومان اصلاح شود اما مشخص نیست نرخ نهایی دلار در پایان سال ۱۴۰۲ در چه کانالی بسته خواهد شد. به عقیده برخی عدد کلوز دلار امسال حدود ۵۹ هزار تومان است.

روز گذشته قیمت میلگرد با افزایش ۵۰ تا ۵۰۰ تومانی در برخی کارخانه‌ها همراه بود و ثبات قیمت در برخی مبادی فروش هم مشاهده شد. کف قیمت میلگرد در بازار داخلی حدود ۲۳.۸۰۰ تومان گزارش شد و سقف این محصول بالای ۲۵ هزار تومان هم گزارش شد. قیمت میلگرد ابرکوه در سایزهای استاندارد ۲۳.۹۰۰ تومان اعلام شد، قیمت میلگرد امیرکبیر هم ۲۴.۶۰۰ تومان اعلام شد و قیمت میلگرد نیشابور هم با افزایش ۲۰۰ تومانی همراه بود و حدود ۲۴.۲۱۰ تومان اعلام شد.

قیمت تیرآهن با افزایش قیمت ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی در اکثر کارخانه‌ها عرضه شد ولی قیمت تیرآهن ماهان ثبات داشت.

قیمت ورق سیاه در اکثر کارخانه‌ها ثبات داشت اما افزایش ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها هم مشاهده شد. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و ورق رنگی با افزایش قیمت ۵۰۰ تومانی در اکثر کارخانه‌ها عرضه شد.

قیمت پروفیل ساختمانی، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل آلومینیوم و سایر پروفیل‌ها در عمده کارخانه با ثبات نسبی همراه بودند اما افزایش ۱۰۰ تومانی در قیمت پروفیل نیکان هم مشاهده شد؛ همچنین قیمت لوله صنعتی، قیمت لوله داربستی و قیمت لوله مبلی در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز نبشی و قیمت ناودانی ایرانی هم در اکثر کارخانه‌ها تغییر چندانی نداشتند و تنها در برخی کارخانه‌ها افزایش قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی مشاهده شد.

همانطور که مشاهده می‌شود با وجود ثبات قیمت در برخی مقاطع، نوسانات و افزایش قیمت روز میلگرد، تیرآهن و برخی ضخامت‌های ورق سیاه مشاهده می‌شود این اوصاف پیش‌بینی دقیق روند بازار با توجه به نوسانات ارز و سایر عوامل اقتصادی دشوار است، اما احتمال ادامه روند افزایشی قیمت‌ها در برخی مقاطع وجود دارد.

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است که امروز حدود ۲۰۳ هزار و ۸۶۵ تن شمش بلوم عرضه می‌شود که قیمت پایه تعیین شده برای آن ۱۹.۸۸۳ تومان در نظر گرفته شده است. علاوه‌بر این ۸۰ هزار تن تختال C و حدود ۲ هزار تن نیز ورق سرد عرضه می‌شود.

برآوردها حاکی است که قیمت شمش بازار و نرخ پایه عرضه در بورس کالا فاصله ۷۰۰ تومانی دارد. با این اوصاف به نظر می‌رسد عرضه‌های اعتباری شمش امروز با استقبال چشمگیری همراه باشد و این درحالی است که تنها ۳۸ درصد از شمش عرضه هفته گذشته معامله شد.

کد خبر: ۲۷۴٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha