۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
بازار آهن در سراشیبی سقوط!

بازار آهن در سراشیبی سقوط!

روز یکشنبه روند کاهشی قیمت‌ها همچنان ادامه داشت و شاهد افت قیمت در تمامی مقاطع طویل فولادی هستیم.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روز یکشنبه روند کاهشی قیمت‌ها همچنان ادامه داشت و شاهد افت قیمت در تمامی مقاطع طویل فولادی هستیم. حجم بالای عرضه در بازار و نبود تقاضا، فشار زیادی را به فعالان این بازار وارد کرده است؛ به طوری که تقاضا در بازار به شدت کاهش یافته و خریداران در حال حاضر فقط نظاره‌گر اوضاع هستند.

فعالان بازار معتقدند که ثبات نرخ ارز و به خصوص دلار، اولین قدم برای احیای تقاضا و رونق مجدد بازار فولاد خواهد بود و تا زمانی که روند کاهشی نرخ ارز تداووم دارد، ممکن است تقاضای چندانی مشاهده نشود.

گفتنی است به دنبال کاهش نرخ ارز قیمت دلار روز گذشته وارد کانال ۶۰ هزار تومانی شد و در بازار آزاد حدود ۶۰ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد.

قیمت روز میلگرد در محدوده ۲۵.۵۰۰ تا ۲۷.۵۰۰ تومان اعلام شد و میانگین قیمت این محصول هم ۲۶.۳۵۰ تومان محاسبه شد. در واقع به دنبال کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی کف قیمت میلگردآجدار به کانال ۲۵ هزار تومان رسید و به طور متوسط در چند هفته اخیر قیمت میلگرد کمتر از ۲ هزار تومان اصلاح داشته است.

قیمت میلگرد اصفهان سایز ۱۴ که در یک ماه اخیر از کانال ۳۰ هزار تومانی عبور کرده بود روز گذشته حدود ۲۷.۳۰۰ تومان اعلام شد؛ قیمت میلگرد میانه وارد کانال ۲۵ هزار تومانی شد و ۲۵.۹۰۰ تومان به فروش رسید. قیمت میلگرد آناهیتا گیلان نیز ۲۷.۳۰۰ تومان برآورد شد.

طبق گزارش‌ها ریزش قیمت‌ها در بازار قوطی پروفیل نیز شدیدتر شده است به طوری که قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی، قیمت پروفیل گالوانیزه و ... حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش داشتند. قیمت لوله مبلی، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله جدار چاه و ... در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز تیرآهن نیز با افت جزئی در برخی مقاطع روبه‌رو شده است به طوری که شاهد کاهش ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی هر شاخه تیرآهن در چند کارخانه بودیم. قیمت نبشی و ناودانی هم در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد و چند کارخانه هم بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ تومان کاهش قیمت داشت.

قیمت ورق آهن در کارخانه فولاد مبارکه و کاویان کاهش ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومانی داشت همچنین قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و شیروانی نیز در عمده مبادی فروش ۳۰۰ تومان کاهش داشت.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد به طور مستقیم به بازار فولاد ربط ندارد، اما بار روانی این افت قیمت، باعث تشدید رکود و عدم تمایل به خرید در بازار شده است. به نظر می‌رسد تا زمانی که نرخ ارز به ثبات نرسد، انتظار رونق مجدد بازار فولاد دور از انتظار خواهد بود.

کد خبر: ۲۸۴٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha