۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
فعالان صنایع‌دستی گلستان از پرداخت مالیات معاف می‌شوند
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان:

فعالان صنایع‌دستی گلستان از پرداخت مالیات معاف می‌شوند

گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: هنرمندان حوزه صنایع‌دستی استان برای برخورداری از معافیت مالیاتی در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و سطح درآمد، اشتغال و فروش یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی پرداخت‌های مالیاتی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شرایطی را برای صنعتگران به وجود آورده که با ثبت اطلاعات محصولات تولیدی موجود در کارگاه، فروشگاه، بازارچه و بسترهای فروش در سامانه جامع تجارت از پرداخت هرگونه مالیات معاف شوند.

وی بیان کرد: تمام فعالان حوزه صنایع‌دستی برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی، محصولات خود در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند.

ساوری با تأکید بر این‌که شرایط بهره‌مندی از معافیت مالیاتی منوط به دریافت کد شناسه اختصاصی در سامانه جامع تجارت است، افزود: بر این اساس قابلیت ثبت محصولات صنعتگران، فروشگاه‌ها، خانه‌های صنایع‌دستی و بازارچه‌های دائمی دارای مجوز صنایع‌دستی، به‌منظور اخذ کد شناسه اختصاصی محصولات ایجادشده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی تنها بر اساس موارد ثبت‌شده در سامانه جامع تجارت برای فعالان حوزه صنایع‌دستی شامل تولیدکنندگان، فروشگاه داران، دارندگان مجوز خانه‌های صنایع‌دستی، فروشندگان بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی، شرکت‌های تعاونی مرتبط دارای مجوز معافیت‌های مالیاتی را اعمال خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: در صورت نبود سرفصل محصول موردنظر در سامانه جامع تجارت ایران، جهت بررسی و تهیه و تدوین سرفصل موردنظر، متقاضیان آن را به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌ها و یا به کارشناسان معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گزارش دهند زیرا در صورت ثبت نشدن محصولات در سامانه جامع تجارت، معافیت مالیاتی شامل حال فعالان صنایع‌دستی مربوطه نخواهد شد.

کد خبر: ۲۷۴٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha