۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در زنجان وصول شد
رئیس سازمان صمت زنجان:

۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در زنجان وصول شد

زنجان- رئیس سازمان صمت زنجان گفت: طی ۱۰ ماه امسال، نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان وصول شده است.

به گزارش بازار و به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، مجید گلشنی فرد گفت: طی ۱۰ ماه امسال ، نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در این استان وصول شده است.

وی در خصوص محل‌های هزینه‌کرد حقوق دولتی معادن اظهار داشت: طبق قانون ۶۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به سازمان‌های توسعه‌ای سرمایه گذاری برای فعالیت‌های معدنی و اکتشافی اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، تصریح کرد: ۱۵ درصد از سهم حقوق دولتی برای ایجاد زیرساخت‌های معدنی از قبیل ایجاد راه به استان اختصاص می‌یابد و ۱۲ درصد نیز به منابع طبیعی در راستای تعمیر و اصلاحِ تخریب اراضی ملی منابع طبیعی تعلق می‌گیرد.

گلشنی منفرد تاکید کرد: پنج درصد از سهم باقیمانده به صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی برای ارائه تسهیلات به فعالین معدن و سه درصد به نظام مهندسی معدن اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: طبق قانون مسئولیت وصول حقوق دولتی معادن با اداره کل صمت و پس از واریز حقوق دولتی معادن به خزانه، پیگیری وصول و هزینه کرد آن بر اساس سهم قانونی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی با نظر استاندار است.

کد خبر: ۲۷۴٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha