۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
تدوین اطلس سرمایه گذاری لازمه توسعه هر شهر است
کارشناس سرمایه گذاری:

تدوین اطلس سرمایه گذاری لازمه توسعه هر شهر است

گرگان- دیانی، کارشناس سرمایه گذاری گفت: بعد از تدوین اطلس سرمایه گذاری می توان برای توسعه شهر ها اقدامات جدی تری انجام داد.

محمد مهدی دیانی در میزگرد «روش های نوین تامین مالی در توسعه شهرها» در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شهرداری ها باید مطالعات طرح جامع گردشگری را اولویت اقدامات خود قرار دهند.

کارشناس سرمایه گذاری افزود: عدم تهیه طرح جامع گردشگری در شهرها موضوعی است که گریبان بیشتر استان های کشور را گرفته و مطلع نبودن از ظرفیت ها و ضعف های شهرها مسئله ای است که می توان با تدوین این طرح از آن مطلع شد.

وی با اشاره به این موضوع که در طرح جامع گردشگری تمام پتانسیل ها، ظرفیت ها و محدودیت های اجرایی هر شهر شناسایی می شود، بیان کرد: با شناسایی دقیق نقاط ضعف و قوت می توان اطلس سرمایه گذاری شهر ها را تدوین کرد.

دیانی ادامه داد: بعد از تدوین اطلس سرمایه گذاری می توان برای توسعه شهر ها اقدامات جدی تری انجام داد.

کارشناس سرمایه گذاری با بیان اینکه اجرای پروژه های عمرانی دارای تبعات مختلفی است، یادآور شد: باید در جریان انجام این پروژه ها اقداماتی در جهت کاهش آثار منفی آنها انجام داد و این امر با اصلاح قوانین شورای اسلامی باید در سطح کلان کشوری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برای تسهیلگری برخی امور اجرای پروژه های شهری باید متولیان امر با ایجاد میثاقنامه شرایط را تسریع کنند.

به گفته دیانی، در برخی موضوعات، دولت به تعهدات خود در قبال شهرداری عمل نمی کند در نتیجه شهرداری با ایجاد روش های جدید تامین مالی باید شرایط پروژه های عمرانی خود را مساعد نگه دارد.

کد خبر: ۲۷۴٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha