۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
همراهی گمرک در ترخیص ۲۴ هزار کشنده ستودنی بود
رئیس سازمان توسعه تجارت:

همراهی گمرک در ترخیص ۲۴ هزار کشنده ستودنی بود

ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: گمرک با ارائه تسهیلات و اقدامات قانونی لازم حداکثر همراهی را در ترخیص ۲۴ هزار کشنده وارداتی داشته است.

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی در نشست اختتامیه مدیران گمرک افزود: از زمان مدیریت جدید گمرک، حرکت گمرک به سمت تسهیل و تسریع در امر تجارت با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

رئیس سازمان توسعه و تجارت ابراز امیدواری کرد: اقدامات گمرک در راستای تسهیل گری در حوزه تجارت که آغاز شده است، به طور مستمر ادامه داشته باشد.

وی بر ارتباط سازنده دو سازمان توسعه تجارت و گمرک در حوزه تجارت خارجی تاکید و بیان کرد: دستگاه‌های دولتی از جمله گمرک‌ و وزارت امور اقتصادی و دارایی در این‌ دو ساله همکاری خوبی در زمینه تجارت خارجی داشته‌اند.

به گفته معاون وزیر صمت، تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته را سبب رونق هر چه بیشتر تجارت دانست.

گمرک فصل الخطاب مدیریت در تجارت کشور باشد
سید مجید رضوی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این مراسم گفت: با توجه به وظایف و مسئولیت های گمرک در حوزه تجارت خارجی کشور، این سازمان باید فصل الخطاب مدیریت در تجارت کشور محسوب شود.

وی افزود: اقتدار گمرک امری ضروری است و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصمم به حمایت از جایگاه گمرک و فصل الخطاب بودن این سازمان در امر تجارت است.

رضوی شرایط اقتصادی کشور را با وجود شرایط سلطه و وجود تحریم‌ها، خاص و ویژه معرفی کرد که مدیریت اقتصادی را پیچیده تر ‌کند و در این شرایط مدیریت سامانه محور و یکپارچه و پرهیز از چندگانگی می تواند در مدیریت شرایط اقتصادی کمک کننده باشد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک با بکارگیری سامانه های نوین مشکلات تجاری خارجی کشور به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه وظیفه کشف قاچاق از گمرک برداشته شد، اعلام جرم کردن، پیگیری برائت، بررسی استعلامات قضایی را از وظایف گمرک برشمرد.

رضوی، پرهیز از اختلاف نظر در تصمیمات، وفاق بین سازمان های عامل، افزایش نظارت های فنی و عمل در چارچوب قوانین را در جهت شفافیت و رونق در اقتصاد کشور مفید دانست.

گمرک در راستای الکترونیکی شدن فرآیندها موفق عمل کرده است
مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در مراسم اختتامیه نشست مدیران گمرک، بیان کرد: گمرک ایران در بخش الکترونیکی کردن فرآیندهای گمرکی، نصب و راه اندازی دستگاه های آشکارساز در گمرکات و راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی بسیار موفق عمل کرده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: بهره مندی از دستگاه های کنترلی از جمله دستگاه های آشکار ساز نقش مهمی در تسهیل و سرعت بخشیدن به تجارت خارجی کشور خواهد داشت.

وی تشریح کرد: با راه اندازی دستگاه آشکارساز در گمرک دیر و آستارا میزان و سرعت انجام تشریفات در حوزه تجارت خارجی افزایش و سبب اطمینان بخشی کشور طرف مقابل در توسعه تجارت با سرعت و دقت شده است.

صفری ضمن قدردانی از زحمات و اقدامات دکتر رضوانی فر و همکاران اش در گمرک ایران در بکارگیری ابزارهای الکترونیکی در گمرکات و الکترونیکی کردن فرآیندها ابراز امیدواری کرد با حمایت وزیر امور اقتصادی و دارایی و جدیت گمرک این اقدامات توسعه یابد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت ترانزیت خارجی از مسیر ایران گفت: برای افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران، تمام دستگاه های مرتبط باید با انجام وظایف و مسئولیت های محوله نسبت به افزایش میزان ترانزیت تا عدد پیش بینی شده اقدام کنند.

همراهی و همکاری نزدیک گمرک و پلیس امنیت اقتصادی
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا که در مراسم اختتامیه نشست مدیران گمرک حضور یافته بود از ارتباط نزدیک و تنگاتنگ فراجا با تمامی دستگاه های وزارت اقتصاد بویژه گمرک اظهار خرسندی کرد.

وی ضمن اعلام این مطلب بر نگاه مبتنی بر هم افزایی و همراهی فراجا در همکاری با دستگاه های اقتصادی تاکید کرد.

کد خبر: ۲۷۴٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha