بیش از ۳۸ میلیون کاربر در پنجره ملی هوشمند احراز هویت شدند
معاون وزیر ارتباطات:

بیش از ۳۸ میلیون کاربر در پنجره ملی هوشمند احراز هویت شدند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۳۸.۹ میلیون کاربر احراز هویت شده در پنجره ملی هوشمند داریم که حداقل یک بار وارد این سامانه شده و ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش بازار، محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز - یکشنبه - ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، آخرین گزارشات در حوزه دستاوردهای علمی و فناوری را ارائه کرد و به موضوع پیام رسان های داخلی، توسعه زیرساخت های رسانه، انتخابات و مسائل دیگر پرداخت.

وی اظهار داشت: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پروژه در حال تکمیل است و مانند پروژه عمرانی نیست که انتهای ۱۰۰ درصدی داشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: سال قبل اتصال دستگاه ها و انتقال خدمات به آن هدف گذاری شده بود و امسال هدف این بود که دستگاه ها ۲۰ درصد خدماتشان را الکترونیکی کرده و در درگاه پنجره ملی قرار دهند. به عنوان مثال اگر کسی فرزنددار شود، بدون نیاز به مراجعه حضوری و فرآیند کاغذی، برای فرزندش شناسنامه بگیرد.

خوانساری یادآورشد: تاکنون با احتساب مجوزهایی که دستگاه ها می دهند بالای ۶۴ درصد خدمات در درگاه ملی هوشمند بارگذاری شده ولی بخش هوشمندسازی ۱۱.۶ درصد است و با عدد مطلوب ما فاصله دارد از این رو باید دستگاه ها فرآیند خود را هوشمند کنند.

وی اضافه کرد: یکی از ملاک های رشد سیستم این است که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۱ درصد دستگاه‌های ارائه‌دهنده اطلاعات در پنجره ملی بودند و اکنون به بیش از ۹۰ درصد رسیده است به عنوان مثال در ایام کرونا برخی کسب و کارها از خدمات ما برای سنجش بیمار بودن مشتریان استفاده می کردند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تا پایان امسال پیش بینی می شود یک میلیارد تراکنش در سامانه داشته باشیم، گفت: با این کار دستگاه ها از حالت جزیره ای خارج شده و به صورت یکپارچه درمی آیند.

خوانساری با بیان اینکه سازمان اداری و استخدای و سازمان فناوری اطلاعات متصدی هوشمندسازی هستند، ادامه داد: بر اساس قانون تا پایان امسال باید همه دستگاه ها به پنجره ملی متصل شده و ۲۰ درصد خدمات را هوشمند کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به عدد صددرصدی نیاز به یک بلوغ در فرهنگ سازمانی و ارتباطات بین دستگاهی داریم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این بازدید همچنین اظهار داشت: ۳۸.۹ میلیون کاربر احراز شده در پنجره ملی هوشمند داریم که حداقل یک بار وارد شده و ثبت نام کرده اند.

خوانساری به این مطلب هم اشاره کرد که از اطلاعات پنجره ملی هوشمند در مواقع مختلف از جمله در ثبت نام خبرنگاران، ثبت نام اینترنت و اخیرا در ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس استفاده کرده ایم.

وی اظهار داشت: روزانه میلیون ها نفر از پیام رسان های داخلی استفاده می کنند که با اتصال آنها به سامانه پنجره ملی خدمات هوشمند می توان برای انتخابات از آن استفاده کرد. در این فرآیند، نامزدها می توانند با تخفیف ویژه با کاربران پیام‌رسان ها برای تبلیغات در ارتباط باشند.

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از امروز یکشنبه -۲۹ بهمن ماه- به مدت ۴ روز با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌ و شرکت دانش‌بنیان فعال در این حوزه میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است.

این رویداد و گردهمایی اهالی رسانه کشور ظهر امروز با سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

درهای سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) از امروز تا دوم اسفند ماه هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰، به روی علاقه‌مندان برای حضور و بازدید باز خواهد بود.

کد خبر: ۲۷۴٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha