۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۲۰۰ هزار هکتار می‌رسد
مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات:

سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۲۰۰ هزار هکتار می‌رسد

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی که در صدر آن ملخ‌های مراکشی قرار دارند به ۲۰۰ هزار هکتار برسد.

به گزارش بازار، سعید معین گفت: بنابر تغییر پیش‌بینی فائو و سازمان هواشناسی جهانی مبنی بر بارش‌های بالاتر از نرمال در استان‌های خوزستان، بوشهر، جنوب فارس، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و شبه جزیره عربستان احتمال حمله ملخ صحرایی در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس و سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد.

به گفته او، با توجه به آنکه اطراف دریای سرخ و حاشیه یمن علف‌ها خشک شدند، ناچارا ملخ‌ها برای ادامه حیات به مناطق شمالی عربستان و سپس ایران مهاجرت می‌کنند.

معین ادامه داد: تا نیمه دوم فروردین احتمال حمله ملخ صحرایی وجود دارد، از این رو به استان‌ها آماده باش به منظور پایش و ردیابی را داده‌ایم.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی با بیان اینکه پیش‌بینی دقیقی راجع به سطح مبارزه علیه ملخ‌های صحرایی نمی‌توان داشت، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه ملخ‌های صحرایی در حد بالای ۱۰۰ هزار هکتار باشد.

او درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه ملخ‌های بومی گفت: با توجه به مناسب نبودن مراتع احتمال حمله ملخ‌های بومی از جمله مراکشی از ۱۰ اسفند تا ۱۰ فروردین افزایش می‌یابد.

معین با بیان اینکه مبارزه علیه ملخ‌های بومی تا مهر ادامه دارد، گفت: برآوردها حاکی از آن است که مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۲۰۰ هزار هکتار برسد.

کد خبر: ۲۷۴٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha