ماهواره‌های ایرانی با ماهواره‌برهای ملی تا ۱۰ سال آینده در مدار ژئو مستقر می‌شود
وزیر ارتباطات:

ماهواره‌های ایرانی با ماهواره‌برهای ملی تا ۱۰ سال آینده در مدار ژئو مستقر می‌شود

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از هدف گذاری پرتاب ماهواره‌های ملی با ماهواره‌برهای ایرانی و استقرار آنها در مدار ژئو تا ۱۰ سال آینده خبر داد.

به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پروژه‌های بر زمین مانده فضایی در دولت‌های قبل اشاره کرد و اظهار داشت: برخی ماهواره ها که توسط کشورمان یا دیگر کشورها ساخته و برای پرتاب به سایر کشورها سپرده شده بود، دچار سرنوشت نامعلومی شدند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان فضایی این موضوعات را پیگیری کرده است، گفت: برای دولت سیزدهم مهم این است که امروز در حوزه فضایی روی پای خود ایستاده‌ایم؛ در طول ۲ سال گذشته ۱۱ پرتاب تحقیقاتی، مداری، زیرمداری و عملیاتی داشتیم و موفق شدیم ماهواره‌های خود را با موفقیت در مدار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ما خود را در ابتدای راه می‌دانیم، اذعان داشت: توانایی قرار دادن ماهواره‌های سبک در مدار لئو را داریم و در تلاش هستیم که به زودی ماهواره‌های نیمه‌سنگین و سنگین را نیز در مدار لئو قرار دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: اکنون به ریل پرشتاب پیشرفت صنعت فضایی کشور برگشته ایم و این مسیر ادامه خواهد داشت.

زارع پور با اشاره به سند چشم‌انداز ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، تاکید کرد: پرتاب ماهواره‌های ایرانی با ماهواره‌برهای ملی و قرارگیری آنها در لایه ژئو (۳۶ هزار کیلومتری سطح زمین) در افق ۱۴۰۷ پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۲۷۳٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha