۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
زنجان ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی دارد
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور :

زنجان ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی دارد

زنجان-معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور،با بیان اینکه زنجان ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی دارد، گفت: انتظار می‌رود از این مبلغ سهمی برای دانش‌بنیان‌ها در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار بازار، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی شامگاه شنبه در نشست با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان برتر، منتخب نخبگان و سرآمدان استان زنجان،گفت: نگاهی از سال‌های گذشته و حتی دوران طاغوت بین مردم و حکمرانی وجود داشته که یک طرف را مردم و شرکت‌ها و طرف دیگر را حکمرانی می‌بینیم.

وی ابراز داشت: کشور در دوران سازندگی منابع سرشار و مصارف اندک داشت و در حال حاضر مصارف روز به روز بیشتر، جامعه مخاطب افزایش یافته و چالش‌ها نیز بیشتر شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: در سال ۸۷ تعداد کل شرکت‌های دانش‌بنیان ۵۰ مورد مورد بود و اکنون با افزایش ۲۰۰ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به نزدیک ۹ هزار و ۶۰۰ مورد رسیده و این در حالی است که منابع کمتر شده است.

فیروزآبادی تاکید کرد: تأسیس صندوق پژوهش و نوآوری در حوزه میکروالکترونیک و رویکردهای توسعه‌ای در این بخش، سیگنال‌هایی برای حرکت قوی در این حوزه است.

وی افزود: کشور کره جنوبی ۱۸ پارک علم و فناوری با جی. دی.پی بیش از ۵۰ درصد دارد و در کشور ایران نزدیک به ۸۰ پارک علم و فناوری داریم که جی. دی.پی آن‌ها ۲ یا ۳ درصد برآورد شده است و این منطق خوبی نیست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ،بیان داشت: تجهیزات آزمایشگاهی زیادی داریم ولی بهره‌برداری مناسبی از آن‌ها نمی‌شود و یک دستگاه در کشورهای توسعه یافته هر روز ۲۰ ساعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در کشور ما ۵ ساعت از آن استفاده می‌شود.

فیروزآبادی افزود: رقم کل تسهیلات تبصره ۱۸ محدود است و بخشی از این تسهیلات سهم دانش‌بنیان‌ها است و نمی‌توان ان را به ۱۰ هزار شرکت در کشور اختصاص داد و رقابتی برای گرفتن تسهیلات وجود دارد و در عین حال شرکت‌ها با روش‌های تأمین مالی آشنا نیستند.

وی تصریح کرد: زنجان ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی دارد، تصریح کرد: انتظار می‌رود از این مبلغ سهمی برای دانش‌بنیان‌ها در نظر گرفته شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ،به تقویت زیرساخت‌های هوش مصنوعی تأکید کرد و گفت: ۳، ۴ همت موافقت اصولی سرمایه گذاری برای سال آینده در این حوزه اخذ شده است.

فیروز آبادی گفت: تأمین مواد اولیه مرغوب مهم است اما زنجیره ارزش از پایین‌دست شروع می‌شود و اکوسیستم و نیاز به مواد اولیه نشان می‌دهد اکوسیستم پیشرفت خوبی داشته و به مراتب بالا رسیده است و یکی از ۶ مرکز ملی آفرینش حوزه مواد پیشرفته است.

کد خبر: ۲۷۳٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha