۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
اولین همایش شراکت در یزد برگزار شد
با حضور مدیران برتر استان؛ 

اولین همایش شراکت در یزد برگزار شد

یزد- مدیرعامل مجموعه اقیانوس آبی از برگزاری اولین همایش شراکت با عنوان «دست شراکت» با حضور بیش از ۳۰۰ مدیر برتر استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، داوود احمدی ظهر شنبه در همایش شراکت با عنوان «دست شراکت» در سالن غدیر یزد با اشاره به دشواری های کسب و کار از جمله رکود بازار و کمبود نقدینگی، مشکلات سازمانی را نیز یکی از عوامل موثر در این رکود عنوان کرد و افزود: یکی از نکات مهم در سازمان ها، مشکلات شرکاء در کسب و کارها به دلیل نداشتن مهارت در شریک شدن و اصول شراکت است.

وی با اشاره به دیدگاه های منفی درباره شراکت در جامعه، شراکت با رعایت اصول و برنامه ریزی را در موفقیت کسب و کار بسیار کارآمد دانست و با اشاره به شراکت بیمار به عنوان یکی از آفات شراکت، شراکت هیجانی بدون شناخت طرفین و عدم شفافیت مسیر را آسیب و آفت برشمرد.

احمدی با تاکید بر اینکه شراکت امری اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: ثبت شرکت آسانترین و ارزان ترین قدم در مسیر شراکت است در حالی که آداب و استراتژی مهمتر از ثبت شرکت است و نباید درک منابع کلیدی و فعالیت های کلیدی و توانمندی ها و نقشها را در شکل گیری مشارکت مهم برشمرد.

وی از جمله آفات شراکت راشراکت هیجانی، شراکت ناقص، شراکت شفاهی، اعتماد مخرب، اختلاف در اهداف، اختلاف در استراتژی، اختلاف در ارزشهای کلیدی اختلاف در اولویتها، اختلاف در ادبیات، اختلاط نقش ها، تفرقه اندازی نفر سوم، نداشتن معیار رشد، عدم شفافیت مالی، عدم شفافیت کاری، اختلاف در انتظارات، اختلاف در اثرگذاری اختلاط نقشها، ایده آلگرایی منفی بی انصافی، عدم رسمیت، تعارض منافع، معامله گری خاموش، فراموشی دلیل شراکت معرفی کرد و به توضیح آداب رفع این آفات پرداخت.

مدیرعامل مجموعه اقیانوس آبی شفافیت، رسمیت، انصاف، کارایی و تعامل را از اصول شراکت موفق دانست و ضرورت شفافیت در بخشهای اهداف و استراتژی، مالی و کاری را یادآور شد.

وی رسمیت را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: رسمیت بخشیدن قانونی، در نقش و جلسات با داشتن دستور کار، ارائه گزارش و صورت جلسه از اهمیت بسزایی برخوردار است.البته رعایت انصاف با در نظر گرفتن نقش شراکت و دوری قضاوتها و دیدگاه مثبت و سپس منفی و در نظر گرفتن سهم اثرگذاری نیز مورد تاکید قرار دارد. توجه به منابع، رشد و عمکرد هم مهم است به طوری که تعامل و در کنار هم عمل کردن در برنامه ریزی و اجرای آنها نیز باید در شراکت مورد توجه قرار گیرد.

این همایش آموزشی مدیریت کسب و کار با هدف عارضه یابی و شناسایی آفات و آموزش آداب شرکت برای اصلاح دیدگاه عمومی و آموزشی اصول اساسی شراکت برگرفته از تجارب و دانش تخصصی برگزار شد.

گفتنی است ؛ مجموعه اقیانوس آبی با رویکرد ارائه مشاوره مدیریت کسب و کار، خدمات تخصصی را در 5 دپارتمان تخصصی بیزینس کوچینگ برای آموزش و مدیریت با نام تجاری کاپیتان، دپارتمان تخصصی برندینگ با نام تجاری بلو برندینگ، دپارتمان تخصصی دیجیتال مارکتینگ با نام تجاری مازاریت و دپارتمان دستیار هوشمند با نام تجاری کاسب یار ارائه می کند.

کد خبر: ۲۷۳٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha