۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کارخانه ها و صنایع چوبی با نصف ظرفیت فعالیت می کنند
مجری طرح ملی توسعه زراعت چوب:

کارخانه ها و صنایع چوبی با نصف ظرفیت فعالیت می کنند

ساری- مجری طرح ملی زراعت چوب در کشور با بیان اینکه کارخانه های چوبی با نیمی از ظرفیت اسمی در حال فعالیت هستند، گفت: این کاخانه ها سالانه به هفت میلیون مترمکعب چوب نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد میرعرب رضی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه نشست مدیران منطقه سه منابع طبیعی در اداره کل منابع طبیعی مازندران - ساری میزان مصرف صنایع چوبی کشور را در حال حاضر ۶.۵ تا هفت میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد ظرفیت خالی در این بخش وجود دارد.

وی با عنوان اینکه تا پایان برنامه ششم میزان نیاز صنایع چوبی کشور به ۱۸ میلیون مترمکعب چوب خواهد بود، تولید زراعت چوب کنونی را چهار میلیون مترمکعب ذکر کرد و گفت: باید ۱۲ میلیون مترمکعب در قالب زراعت چوب تامین شود.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی از سال ۱۶۰۶ به بعد تمامی نیازهای صنایع چوبی کشور در داخل تامین خواهد شد، گفت: طبق برنامه پنج تا هشت ساله باید به اهداف زراعت چوب دست یابیم و سطح زراعت چوب باید به ۳۱۵ هزار هکتار برسد.

میرعرب رضی میانگین تولید چوب در هر هکتار را ۴۰ مترمکعب ذکر کرد و گفت: باید با اجرای طرح های کشاورزی تلفیقی برای توسعه زراعت چوب اقدام کرد.

کد خبر: ۲۷٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha