۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان به مناطق روستایی و محروم استان ایلام
استاندار ایلام خبر داد

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان به مناطق روستایی و محروم استان ایلام

ایلام- استاندار ایلام از اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان به مناطق روستایی و محروم استان ایلام در سفر معاون رئیس جمهور به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ظهر چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در محل استانداری ایلام خواستار همراهی بیشتر مدیران با سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی شد و گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید باید بروکراسی سد راه تولیدکنندگان شکسته شود.

وی با عنوان این مطلب که نباید سرمایه گذار و صاحبان کار و تولید را برای یک امضا در چندین اداره سرگردان کنیم و زمان و وقت او را به جای آنکه صرف تولید شود در ادارات به هدر بدهیم، تاکید کرد: همه مدیران کمک کنند و مشکلات را از سر راه تولید استان بردارند و البته همه چیز به مدیران و دستگاه های اجرایی و حمایتی بستگی دارد اگر همه بخواهیم کار مردم به معنای واقعی حل شود، واقعا شدنی است.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود به سفر معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری به استان پرداخت و گفت: اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان به مناطق روستایی و محروم استان ره آورد سفر معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به استان بود.

وی ادامه داد: در این سفر پر خیر و برکت ۱۵ میلیارد تومان به زیرساخت های زیر بنایی هلیلان و پمپاژ تلخاب بدره اختصاص یافت و مدیران مربوطه باید پیگیر جذب کمک باشند.

استاندار ایلام از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به کارگاه ها و واحدهای تولیدی کوچک در این سفر خبر داد و عنوان کرد: این تسهیلات به کارگاه های فرش و قالیبافی، پرورش ماهی در قفس و ... ارائه می شود.

وی با عنوان این مطلب که با جذب ۲۹۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در سال ۹۸ جزو سه استان برتر کشور شده ایم، گفت: به خاطر عملکرد موفق در این حوزه ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر از سهم توسعه روستایی و مناطق محروم به استان اختصاص یافت که مدیران مربوطه بایست پیگیر جذب این تسهیلات باشند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به توافق مهم سه جانبه در این سفر پرداخت و گفت: معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری ایلام در یک قرارداد سه جانبه طرح احیای اراضی شیب دار استان را اجرایی می کنند.

وی ادامه داد: مقرر شده در مجموع ۱۰ هزار هکتار و هرسال دو هزار هکتار از اراضی شیبدار استان ایلام احیا شود، در این طرح با آبخیزداری جلوی شخم غیر استاندار گرفته و بجای آن درختان مثمر چون گل محمدی و نرگس و.... کاشته می شود.

کد خبر: ۲۷٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha