۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
پرداخت یارانه ۱۰ میلیارد دلاری دولت بایدن به اینتل| ایده بزرگترین تراشه ساز جهان محقق می شود؟
بلومبرگ خبر داد؛

پرداخت یارانه ۱۰ میلیارد دلاری دولت بایدن به اینتل| ایده بزرگترین تراشه ساز جهان محقق می شود؟

خبرگزاری بلومبرگ با انشتار گزارشی از تصمیم دولت بایدن برای اعطای سوبسید ۱۰ میلیارد دلاری به شرکت تراشه سازی اینتل خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ خبرگزاری بلومبرگ با انشتار گزارشی از تصمیم دولت بایدن برای اعطای سوبسید ۱۰ میلیارد دلاری به شرکت تراشه سازی اینتل خبر داد.

به گفته منابه مطلع، این بسته سوبسید به دو بخش وام و کمک نقدی تقسیم شده و اعطای آن در دست اقدام توسط دولت آمریکا است. گفته می شود این بودجه به منظور تقویت شرکت های تراشه ساز آمریکایی در راستای جبران کمبود تراشه های الکترونیک در نظر گرفته شده است.

دولت بایدن سال گذشته قانونی به نام قنانون تراشه ها وضع کرد که بر اساس آن، دولت موظف به حمایت حداکثری از شرکت های بزرگ و کوچک تولید تراشه در آمریکا به ویژه دو شرکت انویدیا و اینتل شد. گفته می شود واشنگتن ۳۹ میلیارد دلار برای حمایت از این شرکت ها در نظر گرفته است.

شرکت اینتل نیز در نظر دارد با صرف بودجه ده ها میلیارد دلاری، چندین کارخانه جدید تولید تراشه در ایالت های نیو مکزیکو، آریزونا و اوهایو تاسیس نماید. این شرکت همچنین قرار است حضور خود در سیلیکون ولی را سنگین تر نموده و واحدهای جدید در قطب شرکت های فناوری آمریکا تاسیس نماید. اینتل در نظر دارد با تاسیس این واحدهای جدید، به بزرگترین تولید کننده بلامنازع جهان تبدیل شود.

کد خبر: ۲۷۳٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha