۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان هواپیمایی و کمیته امداد در تحویل پهپاد به مددجویان

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان هواپیمایی و کمیته امداد در تحویل پهپاد به مددجویان

با انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان هواپیمایی کشوری و کمیته امداد امام خمینی(ره)، پهپادهای کشاورزی به منظور اشتغال زایی پایدار در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، مهدی قرنلی رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری امروز شنبه در جریان انعقاد این تفاهمنامه خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: این مهم از سال گذشته آغاز شد و پهپادهای کشاورزی در اختیار برخی مددجویان کمیته امداد قرار گرفت، اما امسال به صورت نظام یافته‌تر انجام شده و شرکت بیشتر تولید کننده از آن استقبال کرده‌اند.

وی بیان‌داشت: این یکی از مشاغل پردرآمد کمیته امداد با درآمد ماهیانه دست کم ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان محسوب می‌شود که مددجویان را از گرفتن ‌کمک‌های مدد جویانه بی‌نیاز خواهد کرد و گزارش شده که حتی برخی مددیان روزانه ۱۰ میلیون تومان نیز از این محل درآمد داشته‌اند.

قرنلی خاطرنشان‌کرد: اکنون بین پنج تا ۶ شرکت در حال همکاری با کمیته امداد در این زمینه هستند که سال گذشته در مرحله نخست ۵۹ فروند پهپاد تحویل مددجویان دادند.

وی ادامه داد: مددجویان می‌توانند در قالب گروه‌های ۲ تا سه نفره، هر یک ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند و بقیه رقم لازم تا تکمیل قیمت پهپاد را می‌توانند از شرکت‌های تولیدکننده به صورت تسهیلات یا با تخفیف دریافت کنند.

این مقام مسوول سازمان هواپیمایی کشوری اضافه‌کرد: این پهپادها به طور عمده در حوزه کشاورزی و مشاغل سمپاشی و بارور کردن نخل‌ها استفاده شده و در سایر حوزه‌ها از جمله نقشه‌برداری، تصویربرداری و داده‌برداری معادن کشور، پایش جنگل‌ها و خطوط برق و نیرو نیز کاربرد دارد.

کد خبر: ۲۷۳٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha