۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
مزایای اوراق قرضه انتقال آب و هوایی ژاپن؛ تلاش برای مصرف کمتر برق
بازار گزارش می دهد؛

مزایای اوراق قرضه انتقال آب و هوایی ژاپن؛ تلاش برای مصرف کمتر برق

اوراق قرضه انتقال آب و هوای ژاپن با اختصاص بخش بزرگی از درآمد به توسعه نیمه هادی های نسل بعدی، مصرف برق در مراکز داده را به شدت کاهش می دهد.

بازار؛ گروه بین الملل: اخیرا ژاپن اولین اوراق قرضه انتقال اقلیم مستقل را منتشر کرده است. بر همین اساس، درآمد حاصل از آن سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی به میزان ۸۰۳ میلیارد دلار را برای اجرای تحول سبز، سیاست برجسته ژاپن برای رسیدن به بی‌طرفی کربن تسریع می‌کند. در حقیقت، هدف از این اقدام، کمک به تامین مالی پروژه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ و تبدیل شدن به جامعه‌ای بدون انتشار کربن است.

طرفداران انرژی پاک،تحول سبز را به دلیل ترویج فناوری هایی مانند تولید برق با سوخت زغال‌سنگ_آمونیاک و جذب و ذخیره کربن مورد انتقاد قرار داده اند که هنوز تا حد زیادی در مقیاس تجاری اثبات نشده و در مهار آلودگی کربن ناکارآمد هستند.اما، اوراق قرضه انتقال آب و هوایی عمدتا از این فناوری ها اجتناب می کند.

در عوض، دولت ژاپن قصد دارد از درآمدهای اوراق قرضه در فناوری هایی استفاده کند که دولت و صنعت کشور را در مسیر درست از نظر آب و هوا و رقابت صادراتی هدایت کند؛ ضمن اینکه دولت ژاپن همراه با شرکت‌های ژاپنی قصد دارد در دهه آینده سرمایه‌گذاری‌هایی به ارزش ۱۵۰ تریلیون ین در پروژه‌های انرژی سبز انجام دهد. بر همین اساس، در مقایسه با جامعه پسا صنعتی غرب، ژاپن به صادرات کالاهای تولیدی مانند وسایل نقلیه موتوری، ماشین آلات و تجهیزات الکترونیکی افتخار می کند.

این موضوع به این معنی است که کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از بخش صنعتی، بسیار مهم است و بخش بزرگی از درآمدهای اوراق قرضه انتقال آب و هوا دقیقاً برای این موضوع هزینه می شود. بر اساس شاخص نیکی، ۲۵۴ میلیارد ین به تحقیق و توسعه کوره های بلند هیدروژنی برای فولادسازی و ۳۲.۵ میلیارد ین برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از کوره های صنعتی اختصاص خواهد یافت. این پیوند انتقالی همچنین به توسعه نسل بعدی انرژی‌های تجدیدپذیر مانند سلول‌های خورشیدی پروسکایت و بادهای دریایی شناور کمک خواهد کرد. نصب مزارع خورشیدی و بادی در استان های ژاپن به طور فزاینده ای بحث برانگیز است، زیرا ساکنان مناطق مختلف در مورد تأثیرات زیست محیطی استفاده از زمین، در خصوص این پروژه ها نگران هستند.

دولت ژاپن متعهد به حمایت از زنجیره های تولید و تامین باتری است، ضمن اینکه فناوری های بهره وری انرژی نیز جزء اولویت های اصلی سرمایه گذاری دولت است

از سوی دیگر، سلول‌های پروسکایتی انعطاف‌پذیر، پتانسیل استفاده در سطوحی مانند پل‌ها و نمای ساختمان‌ها را دارند؛ در حالی که از نیاز به اختصاص زمین‌های بزرگ به مزارع خورشیدی اجتناب می‌کنند. بادهای دریایی شناور تا حد زیادی بزرگترین فرصت برای افزایش انرژی پاک در ژاپن است که منطقه اقتصادی انحصاری آن ۱۰ برابر مساحت زمین آن است. برای تکمیل این انرژی های تجدیدپذیر، دولت ژاپن همچنین متعهد به حمایت از زنجیره های تولید و تامین باتری است. فناوری های بهره وری انرژی نیز جزء اولویت های اصلی سرمایه گذاری دولت است.

اوراق قرضه انتقال آب و هوای ژاپن با اختصاص بخش بزرگی از درآمد به توسعه نیمه هادی های نسل بعدی که مصرف برق در مراکز داده را به شدت کاهش می دهد، این نگرانی را برطرف می کند

همانطور که استفاده از هوش مصنوعی در سطح جهانی رشد می کند، پردازش و ذخیره سازی داده ها مقدار زیادی برق مصرف می کند. همانطور که آژانس بین المللی انرژی هشدار داده است، افزایش بهره وری انرژی با افزایش حجم کاری مرکز داده و ترافیک اینترنت بسیار مهم خواهد بود. اوراق قرضه انتقال آب و هوای ژاپن با اختصاص بخش بزرگی از درآمد به توسعه نیمه هادی های نسل بعدی که مصرف برق در مراکز داده را به شدت کاهش می دهد، این نگرانی را برطرف می کند.

کمک به اهداف کاهش انتشار ژاپن تنها کاری نیست که این فناوری ها انجام خواهند داد. شرکت های ژاپنی نیز فرصتی واقعی برای رهبری جهان در توسعه و صادرات دارند. تا کنون، ژاپن در تولید برخی از فناوری‌های کلیدی انرژی پاک به شدت از سایر کشورها عقب مانده است، اما این امر سیاستگذاران این کشور را از جستجوی بخش‌هایی که در آن به صادرکنندگان برتر تبدیل شوند، بازنداشته است.

چین، ایالات متحده و اروپا همگی سلول های خورشیدی پروسکایت و تراشه های نسل بعدی تولید می کنند. اما بر خلاف خودروهای خورشیدی و برقی معمولی، سفارشات برای این کالاها هنوز مشخص نشده است. ژاپن فرصتی برای تبدیل شدن به یک نیروگاه در این فناوری های نوظهور دارد و پیوند انتقال آب و هوا می تواند کمک کننده باشد.

کد خبر: ۲۷۳٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha