۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
امضای بیش از ۳۰۰ تفاهم نامه همکاری در نمایشگاه پتروکم کیش

امضای بیش از ۳۰۰ تفاهم نامه همکاری در نمایشگاه پتروکم کیش

دبیر برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران پتروکم با اشاره به استقبال گسترده از نخستین دوره این نمایشگاه گفت: طی سه روز بیش از ۳۰۰ تفاهم نامه همکاری برای توسعه صنعت پتروشیمی کشور در این نمایشگاه امضا شد.

به گزارش بازار، مهدی سالم روز پنجشنبه در حاشیه آخرین روز از نمایشگاه پتروکم کیش و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین تفاهم نامه‌ها که در نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم منعقد شد، تفاهم‌نامه بین گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و سازمان منطقه آزاد کیش بود که طبق آن شاهد راه اندازی مرکز تجارت جهانی پتروشیمی در جزیره کیش خواهیم بود که تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود.

وی در ادامه به آغاز اجرای طرح بزرگ تحول در صنعت پتروشیمی کشور اشاره کرد و افزود: در مناطق ویژه اقتصادی از چابهار تا اروند، احداث ۱۰ پارک پتروشیمی برنامه ریزی و طراحی شده است که بعضی از آن‌ها در مرحله مقدماتی، بعضی در مرحله اجرای پروژه و برخی در مرحله اختصاص زمین قرار دارد.

وی با اشاره به توجه ویژه صنعت پتروشیمی کشور به حوزه زیست محیطی، بیان کرد: در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس شعاری با عنوان «برای جبران خوبی‌های زمین» وجود دارد، که بر اساس آن ۶۲ طرح برای تحقق این هدف و حمایت از محیط زیست اجرا می‌شود.

دبیر برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم به حضور پر رنگ شرکت‌های دانش در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی است که از آخرین اطلاعات و آنچه که در موضوعات فنی و سیاست‌های کلان حوزه انرژی و صنعت پتروشیمی وجود دارد، آگاه شویم و بتوانیم ارتباط خوبی با شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند برقرار کنیم.

وی حمایت از ساخت داخل، تولید دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش و توجه ویژه به حفظ محیط زیست را از جمله محورهای اصلی برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم عنوان کرد.

کد خبر: ۲۷۳٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha