۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
اگر شرکتی بدون گرفتن رانت، کالایی صادر کند ارز آن برای خود شرکت است
وزیر صمت:

اگر شرکتی بدون گرفتن رانت، کالایی صادر کند ارز آن برای خود شرکت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر شرکتی بدون گرفتن رانت، کالایی صادر کند ارز آن برای خود شرکت است و در وزارت صمت از آن حمایت می‌کنیم.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی روز پنجشنبه در چهارمین رویداد صنعت دانش بنیان با رویکرد سلامت در پارک علم و فناوری پردیس اظهار داشت: مسیر اصلی در صنعت نوآوری است، از ایده تا تجاری سازی محصول شروع و در نهایت منجر به صادرات و فروش می شود.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان باید خود را به شرکت های بزرگ وصل کنند، باید به سمت علمی و کاربردی حرکت کنیم متاسفانه بیشترین تحقیقات را در کشورمان شرکت های دولتی دارند در حالی که در کشورهای دیگر این برعکس است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: شرکت های بزرگ قادر به تحقیق و توسعه هستند شرکت های بزرگ بایستی شرکت های مرتبط کوچک را تحت حمایت خود قرار دهند. زیاد کردن شرکت های دانش بنیان خطاست، همچنین نباید شرکت های بزرگ اقدام به تولید انبوه کنند بلکه باید به سمت کالاهایی حرکت کرد که ارزش افزوده برای کشور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که دولت را از تصدی‌گری خارج کنیم گفت: باید قیمت گذاری دستوری را حذف کنیم و اجازه دهیم شرکت های دانش بنیان خارجی وارد شوند تا سهم رقابت افزایش یابد.

علی آبادی بیان داشت: برای بین المللی شدن باید ارتباطات را برقرار کرد و شبکه ای از ارتباطات و اطلاعات را در دنیا به وجود آورد در همین راستا، پیوند خوردن با شرکت های بزرگ دنیا به نفع شرکت های داخلی است.

وی از شرکت ها خواست فرصت ها را در کشورهای مختلف شناسایی کنند و در این رابطه اظهار داشت: باید از روابط خود به صورت فرصت طلبانه استفاده کرد و حتی از روابط کشورها برای ایجاد نمایندگی و راه اندازی تولید بهره برد؛ در همین راستا از شرکت هایی که در سایر کشورها اقدام به تولید کنند در وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همایش دانش بنیان ها ادامه خواهد داشت گفت: چشم امید همه مردم به شرکت های دانش بنیان است در همین راستا وضعیت شرکت های دانش بنیان در صنایع فلزی، شرکت شهرک ها و خودروهای برقی را برگزار کردیم و اکنون در حوزه سلامت محور این همایش را برگزار کردیم.

علی آبادی خاطر نشان کرد: با بانک مرکزی در خصوص بحث ارز و سایر موارد مذاکره هایی کرده ایم، همچنین با صندوق توسعه ملی صحبت کرده ایم تا سیاست ها و برنامه های حمایتی گسترش پیدا کند، در همین راستا اگر شرکتی بدون گرفتن رانت، کالایی صادر کند ارز آن برای خود شرکت است و در وزارت صمت از آن حمایت می‌کنیم.

کد خبر: ۲۷۳٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha