۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
مرکز تجارت جهانی پتروشیمی در کیش راه اندازی می‌شود

مرکز تجارت جهانی پتروشیمی در کیش راه اندازی می‌شود

دبیر برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه در کیش، مرکز تجارت جهانی پتروشیمی در این جزیره راه اندازی می‌شود.

به گزارش بازار، مهدی سالم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه راه اندازی مرکز تجارت جهانی پتروشیمی تحولی بزرگ در این صنعت است، اظهار کرد: علاوه بر این در مناطق ویژه اقتصادی از چابهار تا اروند، تعداد ۱۰ پارک پتروشیمی برنامه ریزی و طراحی شده است که برخی از آن‌ها در مرحله مقدماتی، بعضی در مرحله اجرای پروژه و برخی در مرحله اختصاص زمین قرار دارد.

وی حمایت از ساخت داخل، تولید دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش و توجه ویژه به حفظ محیط زیست را از جمله محورهای اصلی برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم عنوان کرد.

دبیر برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم ادامه داد: در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس شعاری با عنوان «برای جبران خوبی‌های زمین» وجود دارد، که بر اساس آن ۶۲ طرح برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی شده است.

وی صنعت پتروشیمی و پالایش را جزو صنایع مهم و کلان کشور عنوان کرد و افزود: یکی از مسائل اصلی این صنایع بحث تامین فناوری، تجهیزات گلوگاهی، مواد شیمیایی، کاتالیست‌ها و سایر اقلام و تجهیزات راهبردی است که نیازمند بومی‌سازی در جهت رسیدن به خودکفایی کامل است.

«سالم» خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه فضایی قابل توجه در اختیار معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گرفته که در آن شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه انرژی و صنعت پتروشیمی و پالایشگاه برای ارائه محصولات دانش‌بنیان مشارکت کنند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصت خوبی است که از آخرین اطلاعات و آنچه که در موضوعات فنی و سیاست‌های کلان حوزه انرژی و صنعت پتروشیمی وجود دارد، آگاه شویم و بتوانیم ارتباط خوبی با شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند برقرار کنیم.

کد خبر: ۲۷۳٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha