۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
تنظیم قرارداد اجاره برای اتباع غیرمجاز ممنوع است
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

تنظیم قرارداد اجاره برای اتباع غیرمجاز ممنوع است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: هیچ مشاور املاکی حق ندارد قرارداد اجاره برای اتباع غیر مجاز در بنگاه‌های املاک منعقد کند.

به گزارش بازار، کیانوش گودرزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: از تنظیم قرارداد اجاره خانه و هر گونه ملک برای اتباع غیر مجاز جلوگیری می شود و تنظیم قرارداد مسکن برای اتباع غیر مجاز ممنوع است.

گودرزی به مشاوران املاک تهران توصیه کرد هنگام عقد قرارداد از موجر و مستاجر تعهد اخذ شود که اتباع مجاز از یک واحد مسکونی به صورت چند خانواری استفاده نکنند.

او می گوید: همچنین باید از موجر و مستاجر تعهد اخذ شود که به هیچ وجه اتباع مجاز برای اتباع غیر مجاز واحد مسکونی اجاره نکرده و همچنین اشخاص ایرانی برای اتباع غیر مجاز واحد مسکونی اجاره نکنند.

گودرزی یادآور شد: تنظیم قرارداد مسکن برای اتباع مجاز که مجرد باشند نیز ممنوع است و مشاوران املاک به این نکته دقت و توجه کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: تنظیم قرارداد مسکن برای اتباع مجاز که دارای مدرک اقامتی از سایر استان های کشور هستند هم ممنوع است.

وی اظهار کرد: مشاوران املاک باید مدارک شناسایی اتباع مجاز عبارت از کارت آمایش ۱۷ از استان تهران، گذرنامه های خانواری و اقامتی با تاریخ اعتبار ممهور به مهر ادارات پلیس مهاجرت و گذرنامه در استان تهران، برگه های تردد غیر حمایتی، برگه های سرشماری معتبر از استان تهران شامل بازشماری، حمایت تحصیلی، اشتغال و واکسیناسیون است را از اتباع مجاز درخواست کنند.

او افزود:گذرنامه های دارای رویداد نوع B (سیاحتی) نیز مدرک اقامتی محسوب نمی شود و در صورت عدم رعایت موضوعات فوق الذکر با خاطیان و متخلفان طبق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

گودرزی گفت: تمامی اتباع غیر مجاز کشورها امکان عقد قرارداد با هیچ مشاور املاکی را ندارند بنابراین این درخواست را از مشاوران املاک نکنند.

تنظیم قرارداد اجاره برای اتباع غیرمجاز ممنوع است

کد خبر: ۲۷۳٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha