۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
آغاز به‌کار هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ارمنستان

آغاز به‌کار هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ارمنستان

هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان امروز (چهارشنبه) در تهران آغاز به‌کار کرد.

به گزارش بازار، هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان امروز (چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲) در تهران با حضور مسعود میرزایی، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه بودجه و هایک داربینیان دبیر کمیسیون اقتصادی و رئیس اداره همجوار وزارت امور خارجه آغاز به کار کرد.

در نشست افتتاحیه هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، مسعود میرزایی نماینده جمهوری اسلامی ایران ضمن خیر مقدم به هیئت ارمنستانی، روابط سیاسی میان تهران و ایروان را خوب توصیف کرد و افزود: معتقدیم سطح روابط اقتصادی دو کشور باید متناسب با روابط سیاسی ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک نقشه راه عملیاتی برای گسترش روابط اقتصادی در همه حوزه‌ها با جمهوری ارمنستان است و برای گسترش این ارتباط‌ها از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

ارتقا سطح همکاری اقتصادی در دستور کار ارمنستان قرار دارد
هایک داربینیان دبیر کمیسیون اقتصادی و رئیس اداره همجوار وزارت امور خارجه ارمنستان هم در نشست افتتاحیه این اجلاس با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ارتقا سطح همکاری اقتصادی در سطح روابط سیاسی در دستور کار جمهوری ارمنستان قرار دارد و در تلاش هستیم سقف مبادلات تجاری به ۳ میلیارد دلار برسد.

همچنین مذاکره و رایزنی کمیته‌های تخصصی کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان هم‌زمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی آغاز به‌کار کرد.

بر اساس این گزارش، هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان به مدت دو روز و به میزبانی سازمان برنامه و بودجه کشور، در تهران برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان با حضور دکتر داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مهر گرگوریان معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان پنجشنبه ۲۶ بهمن برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۳٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha