۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
به دنبال تولید گرانترین محصولات پتروشیمی در جهان هستیم
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

به دنبال تولید گرانترین محصولات پتروشیمی در جهان هستیم

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: با توسعه صنایع پایین دستی به دنبال تولید گرانترین محصولات پتروشیمی در جهان هستیم.

به گزارش بازار، عبدالعلی علی عسگری در حاشیه نمایشگاه پتروکم و در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به بازار تولید هیدورژن و تحقیق و پژوهش در این بازار اظهار کرد: به دنبال تولید گران‌ترین محصولات پتروشیمی جهان در پایین دست هستیم؛ تحقیقات در این رابطه آغاز شده و متخصصان این حوزه اقدامات خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر ما قائل به رشد صنعت پتروشیمی هستیم باید زیست بوم با سه شاخصه فعال بودن، هم افزایی داشتن و تکامل یافتن را همزمان داشته باشیم؛ ما به سمت اکوسیستم یا زیست بوم باید حرکت کنیم؛ یعنی تمام عوامل تاثیر گذار در یک مجموعه گرد هم آمده و یک مفهوم خاص با سه شاخصه اصلی فعال بودن، هم افزایی و تکامل یافتگی را شکل دهند.

عسگری با اشاره به هجمه‌های رسانه ای و روانی علیه مدیران صنعت پتروشیمی و شرکت های دانش بنیان، اضافه کرد: دشمنان در راستای جنگ نرم گسترده علیه کشور به دنبال خسته، نا امید و تضعیف مدیران هستند و در تلاشند تا جسارت تصمیم گیری را از میدان داران اقتصادی ما بگیرند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر اهمیت صیانت و حفاظت از مدیران و شرکت های دانش بنیان بیان کرد: دشمنان با آزار و ایجاد جنگ‌های روانی به دنبال خسته و ناامید کردن نیروهای ارزشمند و مدیران ما هستند.

عسگری با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه امسال با رویکردی جدید در راستای حمایت از ساخت داخل و شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود.

وی افزود: وجود ۳۲ پنل علمی، صنعتی و فناوری ارزشمند در نمایشگاه ایران پتروکم، افقی از دانش و صنعت را به تصویر می‌کشد که مایه افتخار است.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه امروز صنعت پتروشیمی ایران در رتبه ۲۷ جهان قرار دارد، تاکید کرد: هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس شرکتی به نام و در ابعاد جهانی است که رتبه دوم منطقه و در ایران نیز به عنوان شاخصه اصلی اقتصادی در جایگاه اول قرار دارد؛ ما در کنار سایر شرکت ها و گروه ها بر خود لازم می دانیم برای هم اندیشی و رشد بیشتر زمینه تعامل با شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان داخلی را ایجاد کنیم.

وی به اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص الزام آور بودن رشد اقتصادی هشت درصدی گفت: هلدینگ خلیج فارس برای حرکت به سمت دانش بنیان در صنعت پتروشیمی تمامی تلاش خود را به کار گرفته است؛ رژیم گذشته کشور دچار عقب ماندگی شدیدی شده که باید این روند جبران شود.

عسگری نخستین قدم برای رشد اقتصادی را دانش بینان شدن شرکت های بزرگ و استفاده از فناوری های نوین در این شرکت ها برشمرد و افزود: این صنعت امروز با اتکا به متخصصان داخلی مسیر رشد و شکوفایی خود را طی می‌کند.

وی به ۲ رویداد پتروفن و ایران پتروکم اشاره کرد و ادامه داد: وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تلاش برای بهره مندی از ایده‌های متخصصان این حوزه هستند.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه در ۴۰ سال ابتدایی انقلاب اسلامی، صنعت بالادستی پتروشیمی توسعه قابل توجهی یافته است افزود: آنچه در زیست بوم خیلی مهم است صنایع پایین دستی است؛ در سال‌های گذشته با تکیه بر صنایع بالادستی در زمینه پتروشیمی نوعی خام فروشی داشته‌ایم؛ باید با تکمیل زنجیره ارزش افزوده، پیچیده ترین محصولات را تولید کنیم که این حرکت به سمت پایین دست ارزش آفرین است و یک استراتژی آینده نگرانه است.

کد خبر: ۲۷۳٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha