۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
بحث جایزه تحویل گندم در حال بررسی است
مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران:

بحث جایزه تحویل گندم در حال بررسی است

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: هم اکنون بحث اصلاح قیمت خرید و تخصیص جایزه تحویل گندم در شورای قیمت‌گذاری در حال بررسی است.

به گزارش بازار، علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بر اساس آخرین آمار سطح زیرکشت گندم برای سال زراعی جدید به ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار رسیده و شرایط سبزینگی مزارع هم مناسب است.

به گفته او، با استمرار شرایط مساعد جوی و تامین کود مورد نیاز پیش بینی می‌شود که سال خوبی از لحاظ تولید داشته باشیم اما هم اکنون کشاورزان مشکل کمبود کود شیمیایی را دارند.

ایمانی ادامه داد: در حال حاضر کود به میزان کافی در دسترس کشاورزان نیست تا بتوانند از بارندگی‌ها حداکثر استفاده را داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین پیگیری‌ها در ارتباط با اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم افزود: صحبت‌هایی در ارتباط با اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری مطرح است، اما هنوز تصمیم قطعی مبنی بر آنکه نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان می‌ماند یا جایزه تحویل داده می‌شود، اتخاذ نشده است.

او افزود: در راستای پایداری تولید و ترغیب کشاورزان به تحویل گندم به مراکز خرید باید مشوق‌هایی به کشاورزان داده شود تا آن‌ها نسبت به ادامه مرحله داشت و تحویل گندم به مراکز خرید دلگرم شوند.

این مقام مسئول در واکنش به اظهار نظر برخی کارشناسان پیرامون مقایسه قیمت گندم داخلی و خارجی گفت: بنابر آمار ۸ ماهه گمرک، قیمت واردات گندم ۴۲۳ دلار بود که با احتساب سایر هزینه‌های استاندارد، حمل و ترخیص و ... بالاتر از نرخ داخل تمام می‌شود، در حالیکه برخی کارشناسان با دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه می‌کنند و در مقابل کشاورز بر مبنای دلار ۵۵ هزار تومان هزینه می‌کند.

او گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری اگر تولیدات داخل حتی گرانتر از مشابه خارجی باشد، باید در داخل تولید شود، در حالیکه اظهار نظر برخی کارشناسان مبنی بر ارزان بودن و مقایسه کردن قیمت گندم خارجی و داخلی با سیاست خودکفایی مغایرت دارد.

کد خبر: ۲۷۳٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha