۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
عرضه ۵۰۰ میلیارد تومان محصولات عشایر لرستان در بازار
مدیرکل امور عشایری لرستان مطرح کرد

عرضه ۵۰۰ میلیارد تومان محصولات عشایر لرستان در بازار

لرستان- کریمی، مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: در بخش دام و زراعت ۱۳۰ هزار تن محصولات جامعه عشایری در بازار مصرف عرضه می‌شود که ارزش ناخالص این محصولات ۵۰۰ میلیارد تومان است.

سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۶۳۸ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۸۴ هزار نفر در لرستان وجود دارد که استان از نظر خانواری رتبه هفت و از نظر جمعیتی رتبه شش کشور را دارد.

وی افزود: عشایر لرستان دارای یک و نیم میلیون راس دام است که ۲۹ هزار تن شیر، هزار و ۳۲ تن پشم، ۱۸ تن روغن حیوانی، ۱۸تن عسل و ۱۵تن کشک توسط عشایر استان تولید می‌شود.

مدیرکل امور عشایری لرستان عنوان کرد: ۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت مالکیت عشایر است که ۸۰ درصد دیم و ۲۰ درصد آبی بوده و برنامه داریم با احداث کانال و حفره چاه کشاورزی و همچنین احیای ایستگاه پمپاژ بخشی از اراضی را آبی کنیم.

وی بیان کرد: در بخش دام و زراعت ۱۳۰ هزار تن محصولات جامعه عشایری در بازار مصرف عرضه می‌شود که ارزش ناخالص این محصولات ۵۰۰ میلیارد تومان است.

کریمی تصریح کرد: در راستای زنجیره تولید و افزایش درآمد اقتصادی برای جامعه عشایری، باید بره‌هایی که متولد می‌شوند به وزن مطلوبی برسانیم و وارد بازار فروش کنیم به طوری که وزنشان را بین ۵۰ تا ۶۰ کیلو برسانیم که برای این کار تسهیلات بانکی اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۹میلیارد وام با همکاری بانک کشاورزی پرداخت شد، اظهار کرد: در مجموع ۲۲ میلیارد تسهیلات بانکی در زنجیره تولید پرداخت شده و ۴۰ هزار راس بره پرواربندی و وارد بازار شد.

کد خبر: ۲۷٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha