۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
برداشت سالانه ۳ هزار و ۶۰۰ تن آلبالو در ملایر
رئیس جهادکشاورزی همدان خبر داد

برداشت سالانه ۳ هزار و ۶۰۰ تن آلبالو در ملایر

همدان - رضوانی جلال، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از برداشت سالانه سه هزار و ۶۰۰ تن آلبالو از باغ های میوه در ملایر خبر داد.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برداشت محصول آلبالو و گیلاس از باغ های میوه در ملایر آغاز شده است، گفت: سالانه بیش از سه هزار و ۶۰۰ تن آلبالو از این باغ ها برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۶۶۶ هکتار از اراضی شهرستان ملایر به کشت آلبالو اختصاص دارد، اظهار کرد: از این میزان ۵۶۷ هکتار بارور و ۹۹ هکتار غیربارور است.

وی زمان برداشت آلبالو را اواسط تیرماه تا پایان مردادماه عنوان کرد و اظهار کرد: هر سال حدود پنج تا ۱۰ درصد به سطح زیر کشت مزارع آلبالو در شهرستان ملایر اضافه می‌شود.

رضوانی جلال با بیان اینکه میزان برداشت آلبالو در شهرستان ملایر از هر هکتار  حدود چهار تن است، افزود: امسال بر اثر سرمازدگی  ۱۰ تا ۲۰ درصد باغ های آلبالو در شهرستان ملایر دچار خسارت شد.

وی با بیان اینکه ملایر رتبه نخست تولید آلبالو در استان همدان را داراست، عنوان کرد: بیشترین مصرف آلبالو برای تهیه شربت، ترشی، لواشک و آلبالو خشک بوده و با توجه به کیفیت بالای آلبالوی این شهرستان مصرف تازه‌خوری آن بیشتر در بازار تهران به فروش می‌رسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان اضافه کرد: بیشترین میزان تولید آلبالو در بخش زند شهرستان ملایر است.

کد خبر: ۲۷٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha