۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی کشور در دست ساخت
۴۹۷ میلیارد دلار سهم تجدید پذیرها از سرمایه گذری ها

۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی کشور در دست ساخت

شعبانی کیا مدیرکل دفتر پژوهش ،فناوری و نوآوری ساتبا گفت: اکنون بیش از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در مناطق مختلف کشور در دست ساخت و راه اندازی است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: اکبر شعبانی کیا مدیرکل دفتر پژوهش ،فناوری و نوآوری سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران (ساتبا) در آیین راه اندازی نخستین مرکز کنترل کیفی و صدور گواهینامه کیفی بین المللی کشور با بیان اینکه در یک دوره گذار در حوزه انرژی های تجدید پذیر قرار داریم، افزود: ۸۰ درصد بازار جدیدی که در حوزه انرژی ایجاد شده مربوط به انرژی های تجدید پذیر است.

به گفته او، در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه انرژی سرمایه گذاری صورت گرفته که ۴۹۷ میلیارد آن مربوط به تجدید پذیرها بوده است.

مدیرکل دفتر پژوهش ،فناوری و نوآوری سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران (ساتبا) با بیان اینکه هدف گذاری و پتانسیل خوبی برای توسعه انرژی های تجدید پذیر در ایران داریم، ادامه داد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته باید ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدید پذیر تا پایان دولت سیزدهم افزوده شود.

او با بیان اینکه باید در حوزه پنل های خورشیدی در سازمان استاندارد یا وزارت صمت آزمایشگاه مرجعی ایجاد شود، اظهار داشت: ۵ درصد بازار تجهیزات خورشیدی در اختیار ویتنام قرار دارد. ما هم باید فضایی را فراهم کنند که صنعت گران و فعالین اقتصادی به راحتی وارد این حوزه شما و در آن سرمایه گذاری کنند. به عبارت دیگر باید از صنعت گران برای ورود به این حوزه حمایت کنیم.

شعبانی کیا در بخش دیگری از سخنان خود تلاش ها براین است تا بتوانیم با کیفی سازی تجهیزات نیروگاهی به سمت استانداردهای بین المللی پیش برویم .

وی اظهار کرد: رعایت استانداردهای کیفی به ویژه در صنعت برق کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و برهمین اساس با مرکز کنترل کیفی و صدور گواهینامه بین المللی در زمینه توسعه زیر ساخت های برق کشور همکاری خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر پژوهش ،فناوری و نوآوری سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران (ساتبا) گفت: با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و سازمان ملی استاندارد درصدد برخورداری از آزمایشگاه مرجع برای کنترل کیفی محصولات و تجهیزات نیروگاهی هستیم.

وی تاکید کرد: توسعه بازار تجهیزات خورشیدی یکی از مهمترین برنامه های کشور است که با حمایت دولت و بخش خصوصی برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۷۳٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha