۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه کاهش انتشار گازهای مشعل در مجتمع پارس جنوبی
مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد

پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه کاهش انتشار گازهای مشعل در مجتمع پارس جنوبی

مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با اجرای پروژه کاهش انتشار گاز مشعل تا پایان مردادماه سال ۱۴۰۳، حدود ۱۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال در مجموع ۱۲ پالایشگاه این مجموعه کاهش انتشار گاز مشعل داشت.

به گزارش بازار، مهدی شفیعی مطهر در این باره توضیح داد: پروژه کاهش انتشار گاز مشعل در ۱۲ پالایشگاه پارس جنوبی تاکنون بیش از ۲۵ درصد پیشرفت داشته و انتطار داریم با تکمیل این پروژه تا پایان مرداد ۱۴۰۳ حجم انتشار گاز مشعل از روزانه ۸.۷ به ۵.۳ میلیون مترمکعب در روز برسیم که اکنون این مقدار به روزانه ۷.۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: با دستور رئیس‌جمهوری و وزیر نفت، طبق مصوبه‌هایی که به مجتمع گاز پارس جنوبی ابلاغ شده در سه فاز شامل خرید و اجرا و مزایده گازهای مشعل ورود کرده‌ایم و امید داریم در سایه تلاش و کار جهادی این پروژه در پالایشگاه‌های پارس جنوبی به سرانجام برسد.

مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: خوشبختانه همسو با اجرای پروژه در حوزه خرید، اجرا در بخش مزایده فروش گازهای مشعل هم اقدام‌های خوبی انجام شده که مطابق گزارش مزایده گران در ۶ گروه در مرحله طراحی و تجهیز کارگاه هستند که پیش‌بینی میشود تا شهریورماه ۱۴۰۴ این پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداری برسد و اکنون حوزه خرید و اجرا همگام با هم پبشرفت‌های خوبی داشته است و برخی از مشکلات با تعریف برنامه اصلاحی تا اردیبهشت ۱۴۰۳ جبران می‌شود.

شفیعی گفت: با پایان یافتن پروژه‌های فروش گازهای باقیمانده مشعل سالیانه بیش از هزار میلیون مترمکعب دیگر کاهش خواهیم داشت.

وی بیان کرد: به لحاظ اهمیت موضوع گزارش پیشرفت پروژه‌ها در جلسه‌های هفتگی با مشارکت مدیرعامل مجتمع و مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز رصد و پایش شده و برای چالش‌ها و گلوگاه‌ها راهکار ارائه می‌شود، به گونه‌ای که اهداف ۹ پالایشگاه در برنامه‌های یکساله محقق شده و تنها در سه پالایشگاه چالش داریم.

مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: همچنین فرآیند مزایده پالایشگاه‌های یازدهم و دوازدهم در حال اجراست و پالایشگاه سیزدهم نیز در آستانه تکمیل و تحویل از شرکت ملی نفت به شرکت ملی گاز ایران است که ان‌شاءالله کارهای عملیاتی برای انتشار گازهای مشعل در این پالایشگاه نیز انجام خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۳٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha