۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
افتتاح طرح‌های آبرسانی در دستور کار است
سرپرست حوضه آبریز شرکت مدیریت منابع آب ایران:

افتتاح طرح‌های آبرسانی در دستور کار است

رئیس حوضه آبریز رودخانه‌های اترک و حوضه‌های شمالی و سرپرست حوضه آبریز سفیدرود بزرگ شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: افتتاح طرح‌های آبی از موضوع‌های مهمی است که باید بر روی آن متمرکز شد.

به گزارش بازار، ارسلان هاشمی خاطرنشان کرد: از جمله طرح‌های افتتاح شده، طرح آبرسانی از سد ایالو به شهر دندی و روستاهای اطراف آن در استان زنجان است.

وی افزود: این طرح جزو طرح‌های اضطراری به شمار می‌رود که در کنار تداوم عملیات اجرایی طرح اصلی مصوب در دولت سیزدهم به انجام رسیده و بالای ۴۰ درصد آن نیز در ظرف زمانی کمتر از دو سال عملیاتی شده است.

هاشمی ادامه داد: اقدام‌های اساسی و تشکیل قرارگاه جهادی در استان گیلان موجب شد سال آبی زراعی بدون آسیب به ۲۳۶ هزار هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه باشد و از نظر تأمین امنیت غذایی نقش مهمی را ایفا کند، درحالی‌که میزان ذخیره آب در سد سفیدرود به کمتر از نصف تقلیل یافته بود.

سرپرست حوضه آبریز سفیدرود بزرگ شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در استان مازندران با تدابیر به‌موقع وزارت نیرو و با تشکیل قرارگاه جهادی بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران به بهره‌دهی رسید و از بروز آسیب جدی به اراضی استان مازندران جلوگیری شد.

هاشمی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در ماه‌های آینده خاطرنشان کرد: سد گلورد در استان مازندران از جمله طرح‌های قابل‌بهره‌برداری است که می‌تواند در تأمین آب شرب شرق مازندران بسیار مؤثر باشد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این سد بیش از ۹۹ درصد پیشرفت دارد و پل قوسی داخل مخزن نیز در حال تکمیل است که هم‌زمان با اتمام عملیات اجرایی سد و پل قوسی، آبرسانی اضطراری برای تأمین آب شرب مردم شریف نکا و بهشهر نیز هدف‌گذاری شده است.

سرپرست حوضه رودخانه سفیدرود بزرگ با بیان اینکه هم‌زمان با افتتاح سد گلورد درصدد هستیم تا نیاز آبی شهرهای بهشهر و نکا را با نصب پکیج تصفیه آب تأمین کنیم، گفت: این پروژه نیز از جمله طرح‌های اولویت‌دار در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود؛ چرا که نیاز آبی بیش از ۴۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق را تأمین می‌کند و در راستای عبور از شرایط بحرانی، مؤثر و به‌عنوان یکی از طرح‌های امیدبخش آثار مطلوبی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۲۷۳٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha