۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
توان تولید ۴.۵ میلیون دستگاه تلویزیون در کشور وجود دارد
دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری:

توان تولید ۴.۵ میلیون دستگاه تلویزیون در کشور وجود دارد

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: توان تولید سالانه ۴.۵ میلیون دستگاه تلویزیون در کشور وجود دارد اما فقط ۲ میلیون دستگاه تولید می‌کنیم.

به گزارش بازار، محمدرضا شهیدی دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: در حال حاضر سالانه فقط ۶۰۰ هزار تلویزیون قاچاق وارد کشور می شود که میزان مصرف کشور ۲ و نیم میلیون دستگاه است.

او افزود: تا سال ۹۵ و ۹۶ که واردات آزاد بود حدود ۴ هزار تلویزیون قاچاق وارد کشور میشد و این باور غلط است که اگر واردات آزاد شود کالای قاچاق کاهش می‌یابد. اگر جلوی کالای قاچاق گرفته شود ما با واردات قانونی هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

شهیدی گفت: امروز دلار ۳ هزار تومانی به قاچاقچی داده می شود ولی ما باید دلار ارز نیمایی دریافت کنیم. ما در سال ۴ و نیم میلیون دستگاه تلویزیون توان تولید داریم ولی فقط ۲ میلیون تولید می کنیم آن هم به خاطر قاچاق است که خریدار آنچنانی ندارد.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: واردات در صورتی که باعث افزایش سرمایه و تکنولوژی برای کشور باشد بسیار مثبت است ولی اگر غیر از این باشد منطق نخواهد داشت. امروز با اسم و رسم کالای وارداتی فقط کالای قاچاق وارد می شود.

کد خبر: ۲۷۳٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha