۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
۵۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در حمایت از تولید پرداخت می‌شود
مدیرعامل بانک کشاورزی در گفتگو با بازار:

۵۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در حمایت از تولید پرداخت می‌شود

اردبیل- خدارحمی، مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در سال جهش تولید و در حمایت از فعالان این عرصه بانک کشاورزی ۵۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

روح الله خدارحمی در حاشیه سفر به اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال برای دو هزار هکتار از مجتمع‌های گلخانه‌ای در کشور منابع بانکی تأمین می‌کنیم که سهم استان اردبیل در این زمینه ۳۵۰ هکتار است.

وی اظهار کرد: هر چند این رقم به ‌ظاهر زیاد است ولی با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل امیدواریم شرایط اجرای این مجتمع‌های گلخانه‌ای به شکل مطلوب فراهم آید.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه تأمین منابع طرح‌های گلخانه‌ای در کشور توسط بانک کشاورزی یکی از رویکردهای اصلی و مطلوب است، گفت: نمی‌گذاریم این طرح‌ها از سرعت و کیفیت اجرا بیفتند و تمام سعی‌ و تلاش ما بر این است تا به هر شکل ممکن این مجموعه‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

کارآفرینان در مورد تأمین منابع مالی طرح‌ها نگرانی نداشته باشند
خدارحمی افزود: در سال جهش تولید سعی می‌کنیم با راهکارهای اجرایی و سهل‌الوصول به تقویت تولید کمک کرده و در این زمینه مأموریت پشتیبانی مالی را به‌خوبی انجام دهیم.

وی بیان کرد: بر اساس اولویت‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی ما در بانک کشاورزی مأموریت داریم تا حمایت مالی را از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان انجام دهیم تا تلاشگران این عرصه از حیث تأمین مالی نگرانی نداشته باشند.

مدیرعامل بانک کشاورزی به سرمایه‌گذاران قول مساعد داد که بانک کشاورزی در پشتیبانی و تأمین منابع مالی در کنار آن‌ها باشد تا دغدغه‌ای از این بابت برای تلاشگران این عرصه به وجود نیاید.

خدارحمی تصریح کرد: سال گذشته بانک کشاورزی برای توسعه یک هزار و ۳۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای منابع مالی تأمین کرد که امسال تلاش می‌شود این رقم به دو تا سه هزار هکتار برسد.

وی ادامه داد: عمده این شهرک‌های گلخانه‌ای با همت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران فعال و کارآمد در این بخش انجام می‌شود که امیدواریم با تأمین منابع موردنیاز در سال جاری نیز به تقویت و توسعه این امر بیش از گذشته کمک کنیم.

دنبال تملیک واحدهای تولیدی فعال نیستیم
مدیرعامل بانک کشاورزی اظهار کرد: ما به هیچ‌ وجه دنبال تملیک واحدهای فعال تولیدی و اقتصادی نیستیم و به هر شکل ممکن از صاحبان این واحدها حمایت می‌کنیم.

خدارحمی خاطرنشان کرد: در موارد اندک ناچار هستیم طرح‌هایی که توان اجرایی و کار ندارند و یا در مدت مقرر تکمیل نشدند آن‌ها را با مشورت استانداران و فرمانداران به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کنیم.

وی افزود: گاهی اوقات این راه‌حل‌ها همچون عمل جراحی نیازی ضروری است تا واحدهای راکد و تعطیل‌شده توسط اشخاص جدید به چرخه تولید بازگشته و فعال شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی بابیان اینکه به‌ هیچ‌ وجه دنبال تملیک واحدهای تولیدی نیستیم اما علاقه‌مندیم همه واحدهای اقتصادی در سال جهش تولید فعال شوند، گفت: اصحاب رسانه باید ما را مورد حمایت قرار دهند تا واحدی که تعطیل‌شده و امکان تولید با وضعیت سابق را ندارد، به قیمت واقعی و کارشناسی و طبق ضوابط و مقررات به فعالان اقتصادی واقعی واگذارشده و از حالت بلاتکلیفی خارج شود.

خدارحمی بیان کرد: به ‌هیچ ‌وجه واحدهای تملیکی را بانک کشاورزی به نفع خود نگه نمی‌دارد بلکه نسبت به واگذاری آن‌ها اقدام کرده تا چرخه تولید و رونق اقتصادی بیش از گذشته تقویت شود.

کد خبر: ۲۷٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha