۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
بستر برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی آماده است
وزیر جهاد کشاورزی:

بستر برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی آماده است

نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: بستر کار برای توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی فراهم است.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت امروز سه‌شنبه در نخستین نمایشگاه برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی در نمایشگاه دایمی بین‌المللی تهران افزود: برای دستیابی به کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور و پایداری امنیت غذایی به شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشکده‌های کشاورزی و بخش تحقیقات وزارتخانه امید بسته‌ایم.

وی به شرکت‌های دانش‌بنیان اطمینان داد فضا در بخش کشاورزی به گونه‌ای برای فعالیت آنان باز شود تا بتوانند از تمام ظرفیت‌های موجود برای تولیدات خود استفاده و در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کنند.

نیکبخت با بیان این که بخش کشاورزی در حوزه دانش‌بنیان نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی، عقب‌ماندگی‌هایی دارد، تصریح کرد: ورود و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه باید سرعت بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع تولید، مسوولیت سنگینی برای تامین غذا و امنیت غذایی متوجه بخش علمی، اجرایی و سیاستگذاران بخش کشاورزی است.

وزیر جهادکشاورزی بر تامین غذا از محل تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: روزانه ۸.۵ تا ۹ هزار تن مرغ در کشور مصرف می‌شود و این محصولات غذایی باید در داخل تولید شوند.

بنابراین گزارش، در این نمایشگاه از شش محصول دانش‌بنیان بخش کشاورزی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد.

وزیر جهادکشاورزی در بازدید از نمایشگاه برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی در جریان فعالیت‌ها، دستاوردها، نیازها و مشکلات این شرکت‌ها قرار گرفت.

در این نمایشگاه یک روزه ۴۷ شرکت دانش‌بنیان برتر در بخش کشاورزی دستاوردهای خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

کد خبر: ۲۷۳٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha