۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
استقرار ۷۸۰ واحد دانش‌بنیان تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی:

استقرار ۷۸۰ واحد دانش‌بنیان تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: در حال حاضر ۷۸۰ واحد دانش‌بنیان تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند و ۴۲۰ طرح نیز در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند.

به گزارش بازار، طهمورث لاهوتی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز تاکنون ۵۰ طرح صنعتی دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر شده اند و قرارداد واگذاری عرصه به ۵۰ شرکت دانش‌بنیان با تسهیلات ویژه مصوب هیأت مدیره سازمان منعقد شده است.

وی، اضافه کرد: ۲۸۶۹ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شناسایی شده است و به دانش بنیان شدن ۱۱۲۳ واحد صنعتی کمک کرده ایم.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: طی شش ماهه اول امسال نیز ۱۷۹ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شناسایی شده که به دانش بنیان شدن ۹۱ واحد کمک شده است.

لاهوتی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در راستای حمایت از توسعه فعالیت‌های فناورانه وزارت صمت و فرهنگ سازی برای ترغیب به افزایش سرمایه گذاری در این صنایع، برگزاری رویدادهایی تحت عنوان رویدادهای ملی صنعت دانش بنیان در سر فصل برنامه ها قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه رویداد برگزار شده که رویداد سوم نیز با محوریت این سازمان با هدف صیانت از صنایع کوچک دانش بنیان و توسعه زیست بوم فناوری در ۷ دی ماه برگزار شد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در این رویداد توافق نامه‌هایی میان شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای صنعتی نیازمند توسعه فناوری و همچنین شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی در راستای مدیریت مصرف انرژی، منعقد شد.

کد خبر: ۲۷۳٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha