۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
خودروهای آمریکایی در حراج عرضه نشدند
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در پاسخ به بازار:

خودروهای آمریکایی در حراج عرضه نشدند

اجتهادی گفت: خودروهای آمریکایی در حراج عرضه نشدند و به دلیل اینکه در کشورهای همسایه هم مشتری ندارند در بازارهای خارجی هم عرضه نشده اند.

بازار: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه سازمان اموال تملیکی قبل از دولت سیزدهم برای مردم شناخته شده نبود، گفت: با ورود رییس جمهوری و رییس قوه قضاییه به اقدامات این سازمان منجر به بروز تحولاتی شده و از طرف دیگر این مسأله نشان می دهد که برنامه های این سازمان نیازمند تعاملات هر سه قوه است.
سید عبدالمجید اجتهادی با بیان اینکه کالای رسوبی قبل از سال ۱۴۰۰ در انبارهای گمرک، فروش اموال تملیکی و... نداریم، افزود: در دو سال اخیر کالاهای مربوط به دهه ۶۰ توسط سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شده به طوری که در یک فقره ۳۶۰ کامیون کالا مربوط به آن دهه منهدم شد.
او با تاکید بر اینکه در حال حاضر کالاهای سنواتی در انبارها وجود ندارد، تصریح کرد: موضوع تعیین تکلیف کالاها در شفافیت کامل و از طریق برگزاری مزایده ها (۹۷ درصد حراج الکترونیک) انجام می شود. از ابتدای سال ۱۴۰۲ هیچ حراج حضوری نداشته ایم و از طریق سامانه برخط خرده فروشی انجام شده است.
اجتهادی با تاکید بر اینکه عرضه محصولات بر بستری رقابتی است، اطهار کرد: تاکنون ۱۸۰ حراج برخط خرده فروشی برگزار کرده ایم و مطابق با مصوبه دولت امکان مشارکت همه در حراج وجود دارد زیرا هیچ واسه ای در این حراج ها وجود ندارد و افرادی می توانند مشارکت کنند که مصرف کننده باشد زیرا فروش آن حاشیه سود چندانی ندارد.
او با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال های قبل تر ۴۷ برابر فروش کالا در سازمان اموال تملیکی اتفاق افتاده است، افزود: در ده ماهه سال ۱۴۰۲ رشدی ۱۰۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است. هرچند برای برگزاری مزایده محصولات نیازمند مجوز ستاد مبارزه با قاچاق کالا، سازمان قضا و دارو، وزارت صنعت و... دارد.
او در پاسخ به خبرنگار بازار درباره تعیین تکلیف خودروها، لوازم خانگی و ... که محدودیت واردات دارند، گفت: در حال حاضر هرچند واردات برخی خودرو در کشور نداریم که از سال ۹۷ به دلیل کمبود منابع ارزی بوده اما به دلیل اینکه خودروهای مشابه آنها پلاک گذاری شده اند و خدمات پس از فروش داشته اند خودروهای موجود در انبار اموال تملیکی در حراج عرضه شده اند و تنها به اندازه تعداد انگشتان دست خودروهای آمریکایی وجود دارد که عرضه نشده اند و با توجه به اینکه در کشورهای همسایه هم مشتری ندارند برنامه ای برای عرضه در خارج نیز وجود ندارد.

کد خبر: ۲۷۳٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha