۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
ایران می‌تواند در پروژه‌های ما مشارکت داشته باشد
ارمنستان:

ایران می‌تواند در پروژه‌های ما مشارکت داشته باشد

وزیر اداره اراضی و زیرساخت‌های ارمنستان روز دوشنبه گفت، ایران به عنوان یک کشور همسایه می‌تواند در پروژه‌های این کشور مشارکت داشته باشد.

به گزارش بازار، «گنل سانوسیان» وزیر اداره اراضی و زیرساخت‌های ارمنستان به احتمال افزایش حجم گاز ایران و کشورش اشاره کرد و افزود که ایران به عنوان کشور همسایه می‌تواند در پروژه‌های این کشور مشارکت داشته باشد.

سانوسیان گفت: «خطوط جدید انتقال نیرو در حال ساخت است تا بتوان حجم بیشتری از برق به ایران صادر کرد. هر دو طرف تمایل به افزایش حجم دارند و تغییرات در مراحل مختلف قابل مشاهده خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، قرارداد گاز در برابر برق بین ارمنستان و ایران تا سال ۲۰۳۰ تمدید شده است و ارمنستان را قادر می‌سازد حجم بیشتری گاز طبیعی وارد و برق بیشتری صادر کند.

وی در خصوص مشارکت ایران در پروژه‌های این کشور گفت: «ایران با داشتن شرکت‌های ساختمانی بسیار توسعه یافته می تواند در برنامه های ساخت و ساز ما مشارکت داشته باشد و در مواردی این کار را انجام داده است.»

مقام‌های ارشد ارمنستان بارها به اهمیت روابط با ایران اشاره کرده‌اند.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان چندی قبل در مصاحبه با یکی از نشریات جمهوری چک از روابط خوب با ایران سخن گفت.

وی گفت که هدف اصلی سیاست خارجی ارمنستان باید برقراری روابط عادی با همه همسایگان باشد. وی در این گفت‌وگو تاکید کرد که ارمنستان روابط خوبی با ایران دارد.

اخیرا نیز «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان در توییتی با انتشار تصاویر پرچم‌های ایران و ارمنستان کنار هم نوشت: «ایران همسایه هزار ساله ماست، ایران دوست ارمنستان است. این دوستی ادامه خواهد داشت»

وزیر اداره اراضی و زیرساخت‌های ارمنستان افزود: «فکر می‌کنم این یک روند دوجانبه سودمند است. ما به یک شرکت ساختمانی نیاز داریم و آنها شرکت ساختمانی مربوطه را دارند، ما از نظر جغرافیایی همسایه هستیم و به راحتی می‌توان آنها را در این کار مشارکت داد.»

کد خبر: ۲۷۳٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha