۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
اوضاع بازار آهن پس از تعطیلات

اوضاع بازار آهن پس از تعطیلات

بازار آهن و فولاد روز چهارشنبه گذشته همچنان سیر کاهشی داشت و برخی مبادی هم قیمت آهن آلات را ثابت اعلام کردند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، بازار آهن و فولاد روز چهارشنبه گذشته همچنان سیر کاهشی داشت و برخی مبادی هم قیمت آهن آلات را ثابت اعلام کردند، روز شنبه نیز که غالب بازار تعطیل بود و قیمتی اعلام نشد.

از ابتدای هفته پیش دلار روند اصلاح در پیش گرفت و تا مرز کانال ۵۴ هزار تومان کاهش یافت اما مجددا روز چهارشنبه تا مرز ۵۶ هزار تومان افزایش یافت و نهایتا در کانال ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان متوقف شد. طبق تجربه در ایام پیش از تعطیلات قیمت‌ها افزایش می‌یابد که بازار ارز هم از این امر مستثنا نیست.

روز شنبه نیز بازار آهن در حالت نیمه تعطیل بود و تقاضا در پایین‌ترین سطح قرار داشت و عمده مبادی فروش قیمت روز آهن آلات را ثابت اعلام کردند.

به طور کلی طبق آمار قیمت روز میلگرد بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان اصلاح داشت به این ترتیب قیمت میلگرد بورسی ۲۳۲۰۰ تا ۲۳۳۰۰ تومان اعلام شد و کف قیمت میلگرد بازار آزاد هم ۲۳.۳۰۰ تا ۲۳.۵۰۰ تومان برآورد شد.

کاهش ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی هم در قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان مشهود بود اما عمده کارخانه‌ها ثبات قیمت داشتند. قیمت نبشی و قیمت انواع ناودانی هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

قیمت روز ورق آهن نیز در اکثر شرکت‌ها ثابت بود اما قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش داشت، همچنین قیمت انواع ورق سرد از جمله قیمت ورق گالوانیزه، ورق رنگی نیز ثبات داشتند.

قیمت روز پروفیل آهن در عمده شرکت‌ها کاهش ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت قیمت روز قوطی مبلی، قیمت قوطی در و پنجره و انواع پروفیل‌ها در برخی مبادی فروش ثبات داشتند. قیمت لوله مبلی، قیمت لوله داربستی، قیت لوله صنعتی و انواع لوله‌ها نیز ثابت اعلام شدند.

گزاش‌ها از بورس کالای روز شنبه حاکی از عرضه ۱۰۲ هزار تنی آهن اسفنجی است که با توجه به ثبت تقاضای ۱.۳ درصدی نسبت به عرضه، کل این محصول به فروش رسید، گفتنی است قیمت آهن اسفنجی حدود ۱۱.۲ درصد کاهش داشت و در هر کیلو حدود ۱۲ هزار و ۸۷۳ تومان اعلام شد.

به نظر می‌رسد با توجه به روند نوسانات نرخ دلار و معاملات آهن اسفنجی، بازار آهن و فولاد همچنان سیر اصلاح در پیش بگیرد و اوضاع قیمت‌ها از اسفندماه به روال عادی بازگردد.

طبق آمار امروز حدود ۳۷۰ هزار تومان محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که از این میزان حدود ۲۱۹ هزار و ۷۱۸ تن به شمش بلوم اختصاص دارد که قیمت هر کیلو از آن حدود ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین حدود ۲ هزار تن ورق سرد B، حدود ۷۰۰ تن میلگرد آلیاژی، ۷۰ هزار تن تختال SM، و حدود ۸۰ هزار تن تختال C نیز عرضه می‌شود.

کد خبر: ۲۷۳٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha