۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
تهران از نظر منابع آبی ظرفیت بارگذاری جمعیت جدید را ندارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

تهران از نظر منابع آبی ظرفیت بارگذاری جمعیت جدید را ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر تهران با توجه محدودیت منابع آبی، ظرفیت هیچ گونه بارگذاری جدید جمعیتی را ندارد.

به گزارش بازار، محسن اردکانی افزود: با توجه به منابع محدود آبی در گستره استان تهران هر گونه بارگذاری جدید جمعیت در تهران امکان پذیر نیست و دیگر ظرفیت جدیدی برای تأمین آب آن وجود ندارد که باید در این زمینه تجدیدنظر شود.

وی ادامه داد: در موضوع بارگذاری جمعیت در هر اقلیمی نخستین چیزی که باید رعایت شود، آمایش سرزمینی است که موضوع اصلی آمایش سرزمین هم آب است.

مدیرعامل آبفای استان تهران خاطرنشان کرد: در گذشته‌ها تمدن‌ها در کنار آب شکل می‌گرفته و هر جا آب بود، آبادی هم وجود داشت.

اردکانی گفت: باید با توجه به آمایش سرزمین بررسی کرد که ظرفیت تأمین آب برای جمعیت جدید وجود دارد یا ندارد و اگر وجود دارد، اجرا شود و در غیر این صورت باید تجدیدنظر کرد.

وی در باره طرح‌های تأمین آب برای تهران ادامه داد: الان چند طرح مطرح است که دو طرح در دست اجرا و یکی هم در دست مطالعه است.

این مقام مسئول افزود: یکی از این طرح‌ها علاج بخشی سد لار است که ۱۶۲ میلیون مترمکعب در سال آب را منتقل می‌کند.

مدیرعامل آبفا استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین طرح دوم جایگزین انتقال آب از سد طالقان که در حال اجرا است.

اردکانی گفت: یک طرح مطالعاتی داریم که طرح انتقال آب از ارتفاعات ۲ هزار و ۳ هزار است.

وی بیان کرد: در فصل‌هایی که حق آبه بران سمت مازندران آب را نیاز دارند، از آن استفاده خواهند کرد اما در زمانی که نیازی به آب ندارند و این آب به سمت دریا سرازیر می‌شود و در بقیه فصول، به دریاچه سد امیرکبیر منتقل و ذخیره شود تا در دسترس قرار گیرد.

در فصل‌هایی که حق آبه بران سمت مازندران آب را نیاز ندارند و این آب به سمت دریا سرازیر می‌شود که حق آبه بران در فصولی که نیاز دارند آب را ببرند و در بقیه فصول این آب به دریاچه سد امیرکبیر منتقل شده و ذخیره شود و در دسترس قرار گیرد.

مدیرعامل ابفای استان تهران ادامه داد: البته طرح‌های دیگری هم وجود دارد که در دست مطالعه است.

اردکانی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها همه اگر اجرا شود باز هم با توجه به محدودیت منابع آبی، تهران ظرفیت بارگذاری جدید جمعیتی ندارد و باید مراقب بود.

کد خبر: ۲۷۲٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha