۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
نگرانی کشاورزان از آینده بحران آب | الگوی کشت متناسب با اقلیم اصلاح شود
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران تاکید کرد؛

نگرانی کشاورزان از آینده بحران آب | الگوی کشت متناسب با اقلیم اصلاح شود

گرگان- هاشمی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران خواستار بازبینی الگوی کشت متناسب با تغییرات اقلیم شد و گفت: در مجموع جامعه کشاورزی نگران آینده بحران آب است.

هامان هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، توجه به تغییرات آب و هوایی را برای بهینه سازی کشاورزی ضروری دانست و اظهار کرد: متاسفانه کشاورزان در سال های اخیر از بحران آب صدمات زیادی دیده اند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با بیان این که میانگین بارندگی ها در چند سال گذشته نشان از شرایط نامناسب آبی کشور دارد، افزود: ضروری است ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ منابع آبی، به سمت کشت محصولاتی برویم که با مصرف کمتر آب بهره وری بیشتری دارند.

وی نقش نهادهای تحقیقاتی و دانشگاهی را برای انجام پرژوه های نوین این بخش ضروری دانست و گفت: تداوم روش های سنتی کشاورزی به نفع هیچ یک از بخش های جامعه نیست و دانشگاه باید ایده های نوین خود را راهی بازارهای داخلی کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان با بیان اینکه بازبینی در الگوی کشت مناسب با تغییرات اقلیم بسیار ضروری است، تاکید کرد که دولت باید در هر اقلیم تصمیمات منطقه ای مناسبت با شرایط آب و هوایی همان منطقه را بگیرد.

وی هشدار داد: در صورت عدم توجه به بحران آب و تغییرات اقلیم، امنیت غذایی و اقتصادی کشور با چالش مواجه خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۲٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha