۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
سقف صادرات ایران به روسیه ۳۰۰ میلیون دلار رسید
در ۱۰ ماهه امسال؛

سقف صادرات ایران به روسیه ۳۰۰ میلیون دلار رسید

مدیر کل پایش و توسعه تجارت خارجی سازمان تعاون روستایی ایران گفت: سقف صادرات ایران به روسیه در ۱۰ ماهه امسال ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش بازار، سید روح الله لطیفی مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه تجارت خارجی سازمان تعاون روستایی ایران گفت: سقف صادراتمان به روسیه حدود ۳۰۰ میلیون دلار در ۱۰ ماهه امسال بوده است همچنین ارمنستان هم که عضو این اتحادیه است ۳۳۴ میلیون دلار و کشورهای دیگری که در این اتحادیه مثل قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس هستند.

او گفت: ما تقریباً بیش از ۶۰ درصد صادرات فلفل دلمه‌ای ما به روسیه است که این نشان می‌دهد همین هم باعث می‌شود تولیداتمان جهانی‌تر شود برای بازارهای جهانی، چون باید یک سری استانداردها را رعایت کنند و رعایت این استانداردها باعث می‌شود تا در تولید محصولات در داخل حتی برای تأمین نیازهای داخل هم، کیفیت محصولات ما افزایش پیدا کند.

لطیفی گفت:ما در محصولات کشاورزی بیش از ۱۳۰ کشور دنیا خریدار محصولات کشاورزی ما بودند در همه قاره ها. حالا در برخی قاره‌ها ممکن است برخی کالاهایی که ماندگاری بیشتر دارند، آنها ورود پیدا کرده باشند همچنین در استرالیا و قاره اروپا هم بسیاری از محصولات ما حتی محصولات درختی ما را خریدار هستند. خشکبار و زعفران ما که گل سرسبد میوه‌های ما هستند و محصولات کشاورزی ما هستند. خرما هم همین طور که بیش از ۷۰ کشور دنیا خرمای ایرانی را خریداری کردند.

او گفت: ما نزدیک به ۹۱ درصد صادرات وزنی محصولات غذایی و کشاورزی مان به کشورهای همسایه است. ۱۵ کشور همسایه و ۸۰ درصد ارزش کالای صادراتی ما به این ۱کشورها بوده و اگر ما می‌خواهیم به بازارهای دوردست با حجم و ارزش بالاتر صادراتی محصولات کشاورزی را پیگیری کنیم، مطمئناً باید تمام زنجیره‌های تولید، تأمین و ارزش را در کنار هم مدیریت کنیم که اگر این اتفاق بیفتد مثل بسیاری از کالاهایی که توانستند به دوردست راه پیدا کنند، خوشبختانه کشورمان پتانسیل صادرات خوبی را دارا است.

کد خبر: ۲۷۲٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha