۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
نقش خلاقیت در بسته بندی + ۵ ایده جذاب

نقش خلاقیت در بسته بندی + ۵ ایده جذاب

اگر صاحب کسب و کار هستید برای فروش برجسته و برند شدن تان اولین قدمی که باید بردارید این است که برای محصولتان، به فکر بسته بندی خلاقانه ای باشید تا شما را در میان رقبایتان متمایز جلوه دهد.

به گزارش بازار، اگر صاحب کسب و کار هستید برای فروش برجسته و برند شدن تان اولین قدمی که باید بردارید این است که برای محصولتان، به فکر بسته بندی خلاقانه ای باشید تا شما را در میان رقبایتان متمایز جلوه دهد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و امکانات زیادی که در این زمینه داشته ایم؛ می توانید با بسته بندی مناسب چهره منحصربه‌فردی به محصول خود بدهید.

بسته بندی خلاقانه چیست و چگونه به وجود می آید؟

خلاقیت به فرایند ذهنی می گویند که می تواند تولید ایده با مفاهیم جدید و یا پیدا کردن ارتباط بین چند موضوع متفاوت باشد یا به عبارتی به شکستن قوانین و پیش فرض هاست که سبب تولید موضوع جدید می شوند. خلاقیت زمانی اتفاق می افتد که فرد عقیده و فکرهای گذشته اش را کنار می گذارد و از روش جدیدی برای حل موضوع استفاده می کند. خلاقیت می تواند در منزل، در محیط کاری و یا حتی در پیاده روی یا پشت ترافیک اتفاق بیفتد. ابتدا می توانید از منزل خود شروع کنید و مانند هر روز به کارهای منزل نپردازید با این تقاوت که این بار راه های جدید را انتخاب کنید تا کم کم در ذهن تان ایده های جدید تری جرقه بزند. همین خلاقیت می تواند از یک شرکت طراحی بسته بندی در متریال بسته بندی، نحوه قرار گیری کالا در بسته بندی و ... نیر وجود داشته باشد.

سه اصل مهم در طراحی بسته بندی خلاق

۱-ایجاد جذابیت و تمایز

بسته‌بندی که نتواند در یک آن توجه مخاطب را به خود جلب کند محکوم به شکست در فروش محصول خود است. مسلما طراحی بسته بندی شما باید منحصر به فرد و جذاب باشد تا از بین رقبا تمایز داشته باشد. استفاده از رنگ‌های زنده، الگوها و نوشته‌های منحصربه‌فرد می‌تواند به این هدف کمک کند.

مثلا برای بهبود تاثیرگذاری در طراحی بسته بندی محصولات غذایی سعی کنید از طراحی مشابه محصول استفاده کنید؛ طبیعی بودن آن را برسانید و از رنگ بندی مناسب استفاده کنید. به طور مثال در طراحی بسته بندی عسل از کندو، زنبور و ...استفاده کنید تا ضمن شبیه بودن به طبیعی بودن آن نیز اشاره کنید. یا مثلا در طراحی بسته بندی خلاقانه زعفران از کاراکترهای ایرانی و طرح های اصیل استفاده کنید تا اصالت ایرانی بودن آن را برسانید؛ مخصوصا اگر برای صادرات می خواهید از کیفیت و متریال چاپ غافل نشوید.

۲. انتقال پیام

طراحی لیبل یا بسته‌بندی شما در عین خلاقیت باید ساده و واضح باشد و بتواند پیام محصول یا برند را به مشتری منتقل کند. اطلاعات مهم مربوط به محصول، نحوه استفاده و ویژگی‌های آن باید در طراحی بسته‌بندی مدنظر قرار گیرد.

۳. عملکرد و کاربردی بودن

زیبایی بسته بندی مهم است اما همه چیز نیست. مهمترین نقش بسته بندی خلاق کمک به ایجاد یک تجربه لذت بخش در مصرف محصول است. بسته‌بندی باید عملکرد خوبی داشته باشد و از نظر کاربری مناسب باشد، به عنوان مثال آسان باز و بسته شدن، ایجاد سهولت در مصرف محصول و داشتن اندازه مناسب و مقاومت لازم برای حمل و نقل.


 

طبق تحقیقات انجام شده استقبال مردم از یک کالا ارتباط کاملا مستقیمی با بسته بندی آن دارد؛ هرچه بسته بندی از رنگ بندی، تناسب و قالب مناسب تری برخوردار باشد جلوه بیشتری می کند و قعطا انتخاب مشتریان خواهد بود. در این مقاله برایتان ۵ ایده خلاق در رابطه با بسته بندی برندهای برتر در فروش را تهیه کردیم؛ با ما همراه باشید.


 

۱-CS Light Bulbs


 

نقش خلاقیت در بسته بندی + ۵ ایده جذاب

کمپانی CS Light Bulbs در آستانه ورشکستگی بوده و روزانه فروش آن به قدری پایین بوده که به فکر جمع کردن شرکت می افتند با کمی فکر و مشورت با افراد با تجربه به این نتیجه میرسند که آخرین شانس خود را امتحان کنند؛ آن ها به فکر تغییر بسته بندی می افتند. اکنون بسته بندی این محصول به شکل یک حشره می باشد. قسمت اصلی این محصول به بدن حشره تشبیه شده و این حرکت طراح باعث زیبایی و چشم گیری محصول نسبت به رقبا و در نتیجه فروش بیشتر و نجات شرکت شد.


 

۲-NYC spaghetti packaging

نقش خلاقیت در بسته بندی + ۵ ایده جذاب

طراحی بسته بندی این محصول از یکی از برج های بلند و زیبای شهر نیویورک در آمریکا الهام گرفته شده است. در چاپ این بسته بندی از مقوای کاملا بهداشتی استفاده شده است؛ جالب است بدانید این طرح توسط یک دانشجوی آمریکایی طراحی و به اجرا شده است.


 

۳-Klein Constantia honey

نقش خلاقیت در بسته بندی + ۵ ایده جذاب

این کمپانی آفریقایی عسل های طبیعی تولید می کند. در طراحی لیبل و بسته بندی آن یک جعبه طراحی شده که رنگ آن سفید است و طرحی مشابه کندو را شبیه سازی کرده است. زمانی که بخواهید بسته بندی آن را باز کنید با ظرف عسلی رو به رو می شوید که طرح کاغذ درب آن مشابه کندو است؛ ضمن اینکه درون این جعبه نیز تعدادی زنبور عسل طراحی شده است که زیبایی آن را چند برابر می کند.

۴-Fit buns

نقش خلاقیت در بسته بندی + ۵ ایده جذاب

برند نان فیت بانز در کشور اوکراین تولید و عرضه می شود. این برند نان های کاملا مغذی و سرشار از پروتئین تولید می کند که به خوش فرم و سلامت بدن شما کمک می کند. شکل ظاهری بسته بندی خلاقانه آن مشابه سیکس پک بوده و این معنا را می رساند که شما با میل کردن آن به تناسب و زیبایی اندام خواهید رسید. این محصولات بسته بندی مقوایی از مقوای بهداشتی و درجه یک بهره مند شده است.

۵-Scan Wood

نقش خلاقیت در بسته بندی + ۵ ایده جذاب

کمپانی اسکن وود یکی از بزرگ ترین و بهترین تولیدکنندگان محصولات چوبی در کشور دانمارک است؛ که کالاهای خود را به سراسر اروپا عرضه می کند. این تولید کننده پیامی برای مصرف کنندگان دارد آن هم این است که تمامی محصولات آن سازگار با محیط زیست و طبیعی هستند. روی این بسته بندی ها ذکر شده که مواد اولیه این محصولات از چوب درختان است و قابل بازیافت هستند.


 

حرف آخر بسته بندی خلاق

بسته بندی خلاق می تواند فروش شما را تا چندین برابر کند؛ اگر قصد برندسازی و افزایش فروش دارید علاوه بر پلن فروش باید روی بسته بندی محصول تان نیز سرمایه گذاری کنید تا نتیجه آن را ببینیند. از جمله تخصص تیم طراحی ظریف گرافیک طراحی خلاقانه بسته بندی مواد غذایی است که در طی فعالیت های سالانه خود موفق به دریافت رضایت مشتریان شده است. در صورت تمایل می توانید با شماره تماس و راه های ارتباطی ما ارتباط برقرار کنید تا مشاوران ما راهنمایی های لازم را برایتان انجام دهند.

کد خبر: ۲۷۲٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha