۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
عبور از اقتصادی نفت‌محور برنامه ریزی شده است | کاهش بخش نامه های دولتی
وزیر اقتصاد:

عبور از اقتصادی نفت‌محور برنامه ریزی شده است | کاهش بخش نامه های دولتی

سمنان- وزیر اقتصاد با بیان اینکه در پنج سال آینده عبور از اقتصادی نفت‌محور برنامه ریزی شده است، گفت: این برنامه بر اساس برنامه توسعه هفتم صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، سید احسان خاندوزی ظهر یکشنبه در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان سعدی سمنان با بیان اینکه در پنج سال آینده عبور از اقتصادی نفت‌محور برنامه ریزی شده تا بتوانیم شاخص های اقتصادی کشورمان را توسعه ببخشیم، گفت: این برنامه بر اساس برنامه توسعه هفتم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اسکلت اصلی این برنامه عبور از اقتصادی نفت‌محور به اقتصاد تولیدمحور و دانش‌بنیان است، افزود: بخش های مولد کشورمان در این زمینه نقش مهمی خواهند داشت.

وزیر اقتصاد و دارایی کابینه سیزدهم با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه نقش مولد ها به جای دلالان تقویت می شود، ابراز کرد: اجرای این نقشه ملت را از آسیب‌های اقتصادی دشمنان مصون خواهد کرد.

خاندوزی با بیان اینکه دولت برای اجرای این نقشه راه برنامه هایی دارد که یکی از آنها تقویت استان ها در زمینه های تولید است، گفت: کمک به اقتصاد مولد از جمله برنامه های دولت است.

وی با بیان اینکه استان های کشورمان در برنامه دولت سیزدهم استانها در توزیع عادلانه ثروت تقویت می شود، تاکید کرد: امروز شاهد هستیم که رونق به زندگی مردم در حال بازگشتن است.

وزیر اقتصاد درباره اقدامات تسهیل گرایانه دولت سیزدهم در راستای گشایش های اقتصادی نیز، توضیح داد: فعالیت درگاه الکترونیکی مجوز کسب و کار از جمله اقدامات خوبی است که صورت گرفته است.

خاندوزی با اشاره به مزیت های درگاه، تاکید کرد: درگاه الکترونیکی مجوز کسب و کار برای تسریع و تسهیل‌گری در انجام امور اداری سبب کاهش ۵۰ درصدی بخشنامه‌های حوزه فعالیت گمرکی و اقتصادی در سال ۱۴۰۲ شده است.

وی کاهش بخشنامه ها و بار بروکراسی را از دیگر مزیت های این درگاه الکترونیکی دانست و تاکید کرد: کارها در کشورمان در حال چابک سازی است.

کد خبر: ۲۷۲٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha