۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
آغاز اجرای طرح‌های صنعت برق با نخستین فاینانس خارجی
برای نخستین بار در صنعت برق کشور انجام شد؛

آغاز اجرای طرح‌های صنعت برق با نخستین فاینانس خارجی

تامین اعتبار طرح‌های حیاتی بخش انتقال در شرکت‌های برق منطقه ای مازندران و خراسان برای نخستین بار در صنعت برق کشوراز محل فاینانس خارجی انجام و عملیات اجرایی طرح ها آغاز شده است.

به گزارش بازار، دفتر تامین منابع مالی توانیر به عنوان مجری در حوزه تامین مالی طرح های طرح انتقال نیرو در ۱۶ شرکت برق منطقه ای و استفاده از نخستین فاینانس خارجی صنعت برق در طرح های انتقال شرکت های برق منطقه ای مازندران و خراسان را عملیاتی کرد.

بر این اساس و برای نخستین بار در صنعت برق، ۴۶ طرح حیاتی شرکت برق منطقه ای مازندران از محل فاینانس خارجی و بدون تسهیلات توسعه ای به ارزش یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون یوآن معادل ٤٨ هزار و ٥٤٠ میلیارد ریال تامین اعتبار شد و اقدام نهایی برای انجام عملیات اجرایی طرح ها در حال انجام است.

این ٤٦ طرح حساس شامل ساخت سه ایستگاه انتقال برق، ٢١ پست فوق توزیع برق، پنج خط انتقال و ١٧ خط فوق توزیع عنوان شده است.

دومین تامین مالی طرح های طرح انتقال نیرو از طریق فاینانس خارجی به شرکت برق منطقه ای خراسان مربوط می شود که ساخت ١٥ طرح حساس شامل ٢ پست انتقال و ٩ پست و چهار خط فوق توزیع به ارزش ٤٥٧ میلیون یوآن معادل ٢٠ هزار و ٥٤٥ میلیارد ریال را شامل می شود و برای نخستین بار در صنعت برق از محل فاینانس خارجی و بدون استفاده از تسهیلات توسعه ای، اعتبار آن تامین و عملیات اجرایی طرح ها آغاز شده است.

تامین مالی طرح های انتقال نیروی شرکت های برق منطقه ای از محل انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی از دیگر اقدام های شاخص دفتر تامین منابع مالی توانیر است که افزایش چهار هزار و ١٢٥ مگاولت آمپر پست فوق توزیع و یک‌هزار و ١٧٠ کیلومتر خطوط قدرت به ارزش ٢٦ هزار میلیارد تومان را دنبال می کند.

شرکت توانیر در سال ١٣٩٩ برای نخستین بار در صنعت برق با استفاده از ابزار تامین مالی از طریق بازار سرمایه، نسبت به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی اقدام کرد و در دولت سیزدهم و طی سال های ١٤٠٠ و ١٤٠٢ در مجموع ۲۶ هزار میلیارد ریال اوراق از این محل برای اجرای طرح های اولویت دار شرکت های برق منطقه ای منتشر شد.

کد خبر: ۲۷۲٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha