۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
رشد ۱۰۰ درصدی معاملات بازار نوآفرین در هفته سوم بهمن ماه

رشد ۱۰۰ درصدی معاملات بازار نوآفرین در هفته سوم بهمن ماه

در هفته سوم بهمن ماه معاملات بازار نوآفرین با افزایش هفتگی ۱۰۰ درصدی همراه بود، همچنین در بازار ابزارهای مشتقه نیز مجموع ارزش دادوستدها با رشد ۱۳ درصدی مواجه شد.

به گزارش بازار، طی ۵ روزی کاری منتهی به بیستم بهمن‌ماه، در بازارهای دوم و پایه معاملاتی به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان و ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان صورت گرفت.

معاملات بازار نوآفرین با افزایش هفتگی ۱۰۰ درصدی همراه بود، همچنین در بازار ابزارهای مشتقه نیز مجموع ارزش دادوستدها با رشد ۱۳ درصدی مواجه شد.

ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام نیز از صدرنشینی گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با سهم ۱۵ درصدی از ارزش کل حکایت دارد. گروه‌های سرمایه‌گذاری‌ها، محصولات دارویی، استخراج کانه‌های فلزی و خودرویی نیز در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

معاملات ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی ابزارهای نوین مالی
در بازار ابزارهای نوین مالی شامل اوراق مالی اسلامی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن در مجموع ۲۰ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ورقه معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات با رشد ۹ درصدی بر ۴۰۲ هزار میلیارد تومان بالغ شد.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون نوسان مثبت یا منفی نسبت به هفته قبل در ارتفاع ۲۵ هزار و ۴۱۶ واحدی تثبیت شد و به موازات آن ارزش بازار فرابورس هم با رقم ۲.۴ میلیون میلیارد تومان نسبت به هفته پیشین، تغییری نداشت.

مهم ترین رویدادهای هفته
پذیره‌نویسی اولین صندوق بخشی صنعت بیمه، برگزاری جلسات معارفه شرکت در آستانه عرضه «آردینه»، عضویت یکصد و شانزدهمین کارگزاری در فرابورس و عرضه اولیه سهام شرکت آنتی بیوتیک سازی، مهم‌ترین رویدادهای ۵ روز کاری گذشته در فرابورس است.

مروری بر سومین هفته کاری بهمن‌ماه در فرابورس حاکی از آن است که پانزدهم بهمن‌ماه پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری «بخشی بازده صنعت بیمه» در نماد «بازبیمه» که اولین صندوق بخشی در این صنعت است به مدت سه روز کاری در فرابورس انجام شد.

کارگزاری پاداش نیز پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به جمع کارگزاران فرابورسی پیوست و بدین ترتیب از ۱۶ بهمن‌ماه به‌عنوان یک‌صد و شانزدهمین کارگزاری به‌طور رسمی به عضویت فرابورس درآمد.

طی این هفته همچنین عرضه اولیه ۱۲ درصد از سهام آنتی ‌بیوتیک‌سازی ایران ۱۸ بهمن‌ماه در بازار دوم فرابورس انجام شد و بدین ترتیب ۹۶ میلیون و ۳۴۸ هزار سهم این شرکت به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی تعلق گرفت.

در عرضه اولیه سهام شرکت آنتی بیوتیک‌سازی ایران، ۷۶ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط، یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۶۱ سهامدار حقیقی و ۱۸۸۰ سهامدار حقوقی مشارکت کردند.

از سوی دیگر در دو روز آغازین هفته جلسات معارفه شرکت در آستانه عرضه اولیه نشاسته و گلوکز آردینه با حضور اهالی رسانه در فرابورس برگزار و تاریخچه، نمودارهای مالی و مقایسه‌ای و ارزش‌گذاری سهام این شرکت تشریح شد تا این شرکت در یک قدمی عرضه اولیه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۷۲٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha